Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

fredag 7 maj 2010

Modern trädgårdsplanering ;-)


Nu har jag bråda dagar, fullt upp med nya ídéer för nya trädgårdsprojekt här i byn:-)
Jag har ju världens roligaste yrke...:-))
 Jag får nypa mig i armen ibland för att kolla om jag drömmer eller inte...
Och inte ritar jag dessa härliga trädgårdar i flotta 3D eller CADprogram på datorn inte...
Nääädå, här ritas för hand med blyertspenna och sudd! Väldigt omodernt... jag veeet! 
Men ack så stressfritt och skönt.
Speciellt i en tid då datorn mest vill strejka för mig...
Så trädgårdsprojekten växer fram sakta men säkert på vanligt rutat papper...
The old fashioned way:-)

   

I don't know if I have mentioned that I think I have the best profession in the world:-))
From time to time I have to pinch myself, to check if I'm dreaming or not...
I make all may designs with pen and paper, no fancy 3D or CAD programs. Really oldfashioned... I know! But very stressless in times when my computer seems to be on daily little strikes...

15 kommentarer:

Lona sa...

Those are so cute. What a great idea. LOL!

Malin - I min trädgård sa...

Jaa, du har nog världens bästa jobb :-). Låter superhärligt!

Tack för en härlig blogg! Har nyligen hittat hit och blir superinspirerad.

Kram M

Sussi sa...

Förstår att du har bråda dagar så här års! Det måste vara underbart att få jobba med något man brinner för....Själv är jag en dammig civilingenjör, men fick jag börja om skulle det bli nåt med trädgård. Alla gånger!

Ha en härlig helg!
trädgårdskramar från
Sussi

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Snygga pennor med den rätta känslan! Vad härligt att få kreera trädgårdar! Håller med - det måste vara ett av de bästa jobb man kan ha :-)

Önskar dig en skön helg!
/Charlotte

Änglarnas hus sa...

Du har heelt klart ett toppenjobb!ett av mina drömjobb faktiskt( och då menar jag I mina drömmar)..i alla fall denna årstid ;)

ha en härlig helg!!

kramis Sanne

HelenJ sa...

Enda nackdelen med det här jobbet är att det är så stressigt nu är att man inte hinner med att njuta, att leva i nuet. Men det är också den enda nackdelen. =)
Jag gillar dina pennor!

Almbacken sa...

....och så hittade jag till din härlig blogg :o). Jag kommer absolut att återvända!!

Skön helg!

Maria

Unknown sa...

Åh, skulle man kunna få se några sådana skisser någon gång? Jag BLIR så imponerad över er som kan sånt - vackert som tavlor! Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en hel vägg med inramade trädgårdsskisser. Nämen, se där, vilken idé jag fick!
Ha en härlig vårhelg,
Charlotta

AnnCharlotte sa...

Låter sunt att rita för hand...mer kreativt än med data.
Ha en skön helg ;)

Lillebeth sa...

Alltid roligt och spännande hos dig! Ha det så skönt!

Snäckskalsdalen. sa...

Snygga pennor! Är dom på riktigt eller bara dekoration.....? Härliga bilder på bloggen, din!
Jag kommer alldeles säkert att komma tillbaka, det här var kul!
Agneta

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Jodå! Pennorna är på riktigt. Sköna, eller kanske mera mysiga att skriva med på etiketter!
Men till vardags använder jag mig av en mer "normal" penna:-)

IreneL sa...

Vilka underbara pennor du har! Dom gillar jag!
Ha en fin lördag! / Irene

Anjas Hill sa...

Ack, ack ack så mycket vackrare dina skisser blir än de i datorn!
Dessutom: inget, absolut inget är så bra och utvecklande för hjärnan än HANDENS och tankens arbete ihop!
Lycka till me nya "hand made" visioner!/Anja

skogstorpet sa...

Kul att läsa att du skissar och ritar för hand,det går inte att jämföra den känslan med en datorgjord ritning. Både resultatet och hantverket känns mer gediget och personligare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...