Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

måndag 9 augusti 2010

Honey... I'm home...!


Jag har återvänt efter semestern....
inspiration trädgård trädgårdsdesign romantisk lantlig

Och det känns riktigt bra!
Nu ska jag bara fixa lite...

Växter till ny höstrabatt - det finns inte något fint kvar att njuta av...
Utöka en stengång/arbetsplatsyta på baksidan av huset...
Sätta upp lite insynsskydd och göra något hörn mer ombonat...
Köpa lite höstvackert och plantera i krukorna...
Gjuta lite kul grejer i betong....... Mitt lilla sommarprojekt som jag dyrt lovade mig själv - igen...

Ha en riktigt bra vecka,
speciellt alla ni som skjuter saker framför er
i hopp om att det nog ska
ordna sig... snart...:-)


Honey.. I'm home! And it feels really good to be back:-)
I now have a few projects to tend to...
New plants for a Autumn border...  Extend a stonepath/area behind the house... Make a corner of the garden more cosy and protected... Fill planters with season flowers... Start concrete cast project...
Have a nice week all you procrastinators who think projects will somehow
get started on their own...:-)

27 kommentarer:

Marie Lithén sa...

härligt att vara hemma igen, med nyladdad energi, kan jag tänka, blir spännande som bara den att se dina "små" projekt:-)

Snäckskalsdalen. sa...

Det är trevligt och vilsamt att höstpynta! Hoppas vi får se bilder!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så här i slutklämmen av sommaren vill man ju ha lite nya växter. Sommarens i krukorna ute har blivit lite sjabbiga av regnet, dom åker nog nu. Och det var synd att du inte köpte dom röda glasen, är väldigt vackert och duka med. Är vi många brukar jag ta varannat rött...
Må gott
Kramar
AnnaMaria

Godastunder-tokigaidéer sa...

Oj du har varit på resande fot länge. Borta bra men hemma bäst. JAg ser fram emot att få följa ditt trädgårdsprojekt.
Härliga bilder som vanligt.

HA det gott
Många kramar Anna

gittan sa...

Jag hoppas få se mycket mer av din trädgård framöver. Nyfiken? Absolut! "skrattar" Det ska man väl vara...

M/S Design sa...

Visst känns det som hösten tjuvstartat lite.
Det måste varit en trevlig sem/trädgårds resa du gjort.
Ang.frågan om besök så är du välkommen hem mej.
Hör av dej.
Mariana

Ruben sa...

Nu vräker regnet ner här - inget läge för fönstermålning, alltså!
Ha det gott!
/Ruben

Annika Christensen sa...

Låter härligt ser framemot att få se det fina du skall hitta på.
Själv får jag vänta lite till innan jag går igång med mina projekt.
En annan dag... du vet

Annika

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oh ja, här skjuts det på framtiden...ska bara...det finns ett helt berg av saker som jag ska göra...snart! :o)
Men, det gör inget, de flesta sakerna är trevliga saker som jag ser fram emot och den som väntar på något gott...väntar alltid för länge! ;o)
Ha det så fint,
Lydia

Rosor och ruiner sa...

Jamen precis sån är jag...:o) och jag har också tänkt göra en arbetsplatsyta, och det har jag tänkt på hela sommaren, men än har inget hänt...

Mari sa...

Verkar som trevliga projekt att ta tag i.
Må så gott!
Mari

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Välkommen hem får man väl säga då..;).. Har var det ingen ro o vila..massor av projekt som står på kö!!..men visst är det roligt att slita..lön för mödan får man direkt!!

ha det gottis!! Kramar Sanne

Birgitta sa...

Så härlig och inspirerande bild och jag känner som du att jag vill fixa och dona i trädgården inför hösten och nästa säsong, det är alltid kul att ha nya projekt på gång, inte alltid det blir som man tänkt sig, men trevligt har man haft på vägen.

Länkar till dej så jag vet när nåt inlägg är på gång.

Visst kan man ändra sig, inte var min dröm detta fågelbad för bara några år sedan, men så var jag i Italien och såg trädgårdar med så läckra och underbara fågelbad och fontäner och då ville jag bara ha ett sådant jag också.

Kram och ha det gott i de kära bestyren. Birgitta

Margot sa...

Många trevliga projekt du har att ta tag i!
Jag är nog en som skjuter saker på framtiden, finns mycket jag ska göra...men inte idag :o))
Idag vräker regnet ner, så då får man lov att vara lat :o))
Ha det gott!
Kram Margot

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja visst är zen-garden mäktig!
Adress:
http://www.zen-garden.dk/
OBS man måste ringa och boka innan man kommer dit, kostar 75 DKK...välinvesterade pengar! :o)
Ha det fint,
Lydia

Galtholmen sa...

Jo lite vemod finns alltid när sommarens sköna stunder lider mot sitt slut, men snart så är man i full gång med nya projekt o så har man glömt sitt vemod.
Skönt att du är hemma igen o tack för helt gudomliga bilder. Blev så inspirerad av dina vallmobilder att jag ska försöka måla några akvareller av dem till en utställning jag ska ha till helgen.
KRAM
Ulrika

Galtholmen sa...

Jo lite vemod finns alltid när sommarens sköna stunder lider mot sitt slut, men snart så är man i full gång med nya projekt o så har man glömt sitt vemod.
Skönt att du är hemma igen o tack för helt gudomliga bilder. Blev så inspirerad av dina vallmobilder att jag ska försöka måla några akvareller av dem till en utställning jag ska ha till helgen.
KRAM
Ulrika

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Skönt att vara hemma förstår jag.....

HIhi... brukar du också 'lova' dig själv att gjuta något vackert varje sommar... Me too!!! Inget gjutet ännu för mig dock... får se hur du lyckas :-)

Kram Charlotte

AnnCharlotte sa...

Alltid skönt att komma hem ;)
Jag kom tillbaks till jobbet idag...bara att hugga i direkt utan mjukstart ;)

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst har man en del att fixa, men framförallt ska jag bara njuta av tillvaron!

Bull farmor sa...

Hej!
Vilken jättefin blogg du har!!!!! Och som sagt...vem är först med trenderna i våran familj......min skrovliga vägg gjorde jag för två år sedan!! Tack för kommentaren!!!!/EvaMarie

Frøken Solhat sa...

Ude godt men hjemme bedst :0) Jeg er også vendt tilbage til min pind - og er nu klar til sensommeren.

Jeg har scrollet en tur ned af alle dine smukke sommer indlæg. Hvor er udhuset med alle de skønne valmuer da bare fantastisk.

Knus Dorthe

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Hillevissan,

Välkommen hem! Låter som du har en del kul att se fram emot ;) Jag tar åt mig och kommer ha en fantastiskt bra vecka hihi!

-Sanna

Lotta sa...

Jag har en stenhård betongsäck i garaget sen förra sommaren och en nyköpt ligger ovanpå. Behöver inspiration akut. Något du kan fixa kanske?? :-)...redan i nästa inlägg kanske???;-).Du ser hur jag smilar och blinkar väl?

Rob (ourfrenchgarden) sa...

Hi Hillevissan

Hope you had a good holiday.

A new border for the Autumn, sounds good. I'm always making plans at this time of the year.

Britt sa...

Nu fanns det massor av ny energi ska bli kul att se projekten//Britt

Mimi sa...

Lycka till med fixandet, resultatet får vi hoppeligen se snart!! Hälsn mimi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...