Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

torsdag 16 december 2010

Stairway to heaven


Jag letar efter inspiration till hemmapyssel. Jag har sååå mycket material i skåpen att jag lätt skulle kunna hålla med material till en treterminers kurs i både sy, virka, brodera och gör dina egna mosaikmöbler:-)
Men ingen inspiration just nu.... kan ju vara för att jag är förkyld...
På nätet finns det miljoner människor som inte gör annat än spottar fram fantastiska idéer, samt färdigställer dem!! Jag smygkikar på vad dom/ni gör, och hoppas att jag snart faktiskt tar fram lite material ur gömmorna...

Blev stormförälskad i denna lilla stege-familj:-)
Är de inte helt underbara!



Stairway to heaven...
I'm looking for inspiration to something to do with my hands, that is not work... I have so much material that I easyly  could host a three semester class in sewing, embrroridery, crochet and make your own mosaic furniture. But no inspiration at the moment... On the internet on the other hand, there's plenty! I found this little family of ladders, aren't they just wonderfully playful and sweet! Have to make one next season!
Have a wonderful day!

18 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Hej Hillevissan!
Jaaa, kan bara hålla med dig om att den stegfamiljen var jättefin. Pryder den vackra röda brädväggen väldigt stilfullt.
Kul att titta runt på andras pyssel, det brukar jag också göra.
Ha det gott!

Gela sa...

ÅÅÅ vad härliga stegar. Ser ju helt underbara ut. Pyssla det skall man göra för att det är roligt och när man har tid. Önskar dig en riktigt fin dag/Gela

Ewa`s Galleri sa...

Vilka underbara stegar, dom vill man bara ha i trädgården till sommaren
Ha en bra dag

Annika Christensen sa...

Ja men du de var ju också underbara!
Krya på dig.

Annika

Sophia Callmer sa...

Stegarna är fina, dem har jag sett förut, känns som om det kommer en fläkt av vår när man går in här till din koltrastsång. kram

[ c o y o t e ] sa...

Hej!!

Jo! Underbara är dom..

Kram på dig!

Mia

ulla laiho sa...

Sparsmakat är också vackert. Som dessa stegar. Brukar också bli imponerad av alla duktiga bloggare.

Är man förkyld ska man nog ta det lugnt! /Vänligen Ulla Laiho

Marie Lithén sa...

Underbart härliga stegar, undrar om jag inte har några slanka snygga grenar någonstans...! Inspirerande bloggar är liksom livet det se.)

Susie på Stjärnarve... sa...

Känner igen det där med inspirationesbrist. Lider av detsamma just nu, men den kommer nog tillbaka snart.

Snäckskalsdalen. sa...

Underbara stegar, fast jag tror inte dom håller för min tyngd.....fast det är kanske inte meningen heller.

Jag tänkte på dig i går kväll!!!
På radion sändes Alltinget (vet inte om du lyssnar eller känner till programmet, man kan fråga vetenskapsmän och kvinnor om allt, i princip) och där var en man som undrade över regnbågen han hade sett för ett litet tag sedan, och då tänkte jag på dig och ditt inlägg om Halo fenomenet!

Det var intressant att höra att det var fler som hade sett det och det är ju inte helt vanligt, som sagt var! Iskristaller var förklaringen! Häftigt.

Ja, det var bara det.

Och ja, jag har också en massa pysselmaterial liggande och det surrar i hela mitt arma huvud med idéer om vad jag skulle kunna göra med allt......och så blir man så inspirerad av alla tokduktiga kreatörer som bara sprutar ur sig idéer och verkställer dom också....

Det är nog förkylningen du har och med mig vet jag inte....

Krya på dig!

Kram

Berit sa...

underbara stegar, sätter genast i gång griller i mitt huvud:) Pysselinspiration har jag, så det räcker och blir över. Vill du ha lite:)
ha det gott!!Berit

Gunilla sa...

Vilka fina stegar passar perfekt som klätterstöd till clematis eller bara som fin dekoration i trädården.
Något som jag får komma ihåg till våren. Tack för tipset.

Ha det gott
Gunilla

Emmas utsikt sa...

Jag veeeet! Samma här! Men det går ju i vågor, och är man sjuk så är man. Jag försöker att inte ha dåligt samvete för det jag inte gör/hinner med utan istället vara glad för att jag orkar med ekorrhjulet i vardagen när det är som värst.

Kram
Emma

Oljekritan sa...

jättesnygga stegar.. naturlig konst för ögat, gillar'rt! karina

Nette Cecilia sa...

Hej !Såg att stol nr 200 var ledig i din följarliga så jag satte mig på den,förresten det var inte bara det, jag gillar din blogg vackra bilder o trevliga inlägg.Min man har en kusin som är trädgårdsdesigner i Canada som vi besökte för några år sedan.Så jag vet hur ditt jobb fungerar.själv har jag stort intresse för blommor o natur,Kram Nette

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

.

Såå roligt att du hittade en ledig stol Nette:-)


Till er andra: Det är så trevligt med alla glada tillrop, ni inspirerar mig uuuuuuuurmycket! Och tack för kryapådighälsningar!

Och JA tack, Berit: Jag tar gärna lite om du har till övers;-)

Annelie sa...

Håller med dig, Hillevi.
Visst finns det ett imponerande utbud av skaparglädjem och det är så himla kul att folk delar med sig på alla bloggar, som du.
Söta stegar.

Kramar från Annelie

Sussi sa...

Hej Hillevissan!
Läckra stegar du hittat!
Känner igen det där med att samla på sig pysselmaterial, och sen bliiiir det liksom inget av med själva pysslandet! Men det är ändå ganska mysigt att då och då titta på alla snören, tygsnuttar, band, askar, bilder och allt vad det nu är som ligger där och värmer hyllorna....en dag så ramlar inspirationen över en, och då blir det liksom en ketchupeffekt!
Vänta bara!

Kram
Sussi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...