Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

lördag 21 maj 2011

Vackra små hus i trädgården

Sista chansen att rösta på min blogg i tidningen Isabellas bloggtävling i helgen... skrev hon lite generat...;-) Det där med att fiska röster är lite som att slå sig för bröstet, och det känns sådär... Fast samtidigt så vill jag ge alla som vill, en chans att rösta. Varje dag kikar ungefär 400 Garden Lovers in här på min blogg, så något måste jag ju göra som känns bra för många:-) Undrar just vad ni gillar mest...

Det här är min nya fågelholk som sitter på planteringsbordet. Ja, egentligen har jag två stycken ovanför varandra. Det ser supergulligt ut och väldigt välkomnande... tror jag. Jag är ju inte pippifågel fast jag ibland tror det... och då är jag en rund höna som skrockar förnöjt;-) 
Jag köpte dessa på K-rauta i april nångång, de sista två exen.... till en mycket billig peng.

Men det är svårt att hitta annorlunda roliga holkar för utomhusbruk, mina är absolut inte gjorda för regn o rusk, men de får sitta där och håller så länge de håller. Man kan säkert göra något liknande själv, men jag har inte ro att göra pilliga pysseljobb.

Flerfamiljshusen är ju fööör söta!

Det här slitna lilla fågelhuset ääälskar jag!


Är det nån som vet var man kan hitta fina flerfamiljs-utomhusholkar,
så får ni gärna dela med er tips till mig!


PS Bilderna kommer från mig själv, Willowbrookpark, Tilldalehouse, Pottery Barn och Odla.se




It's very hard to find birdhouses made for outside conditions. I mean nice houses like these. The first house is my own, I recently bought two identical ones and put them up on my potting table, where they look very cute and inviting:-) If anyone knows where to get such houses, please let us know. Pics from me, Willowbrookhouse, Tilldalehouse, Pottery Barn and Odla.se

8 kommentarer:

gittan sa...

Hållbara holkar för utomhusplacering... so far so good - det har jag i butiken. Men när du söker flerfamiljshus... det vette sjutton var man kan hitta något som är avsett för att fåglarna dessutom ska kunna bo däri!

Jenny sa...

Men vilka härliga holkar! Jag har faktiskt försökt få sonen att snickra ihop några roliga, men icke. Ändå har han så tråååååkigt ibland ;)
Fast för några år sen gjorde han faktiskt en fröautomat på slöjden. Svart med röda eldflammor, ha ha!
/Jenny

Fishtail Cottage sa...

Gorgeous blog - i am your newest follower!!! i host a garden party on Thursday's & would love to have you link up sometime! xoox, tracie

Änglarnas hus sa...

Ljuvliga fågelhus..här har vi mossiga varianter som barnen gjorde när de var små!!

Ha en skön fortsättning på helgen!!

Kramis Sanne

AnnCharlotte sa...

Sååå fina.
Synd man inte är vän med sågen ;))
Ha det bra ;)

Lotta sa...

Den slitna var klart bäst! Jag har bedrövliga holkar. Idag försökte en hackspett hacka hål på den ena - full med små blåmesungar. Den har en lång spricka längs med hela väggen och han trodde väl det var små larver han hörde därinne. Fast sen kom jag springande och tog honom ur den villfarelsen.
Kram

Helens trädgård sa...

Hejsan Hillevissan!
Vilka ljuvliga holkar du visar idag... gillar dom alla!

Trevlig helg!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Härliga holkar!! Har märkt att de flesta fina är gjorda för inomhusbruk.... hrmf..... vaffödå?!

Aha... det är sista helgen nu för röstningen. Har glömt att fiska röster :-)))

Kraaaaam
Charlotte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...