Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

söndag 18 september 2011

Jag är inte bara trädgårdsdesigner...

Jag är ju mamma också, och bloggare förståss....
Fast ibland kan man (läs jag) få för sig att jag bloggar som jobb, men det gör jag ju inte! Bloggar gör jag bara för skojs skull... eller..?


Ibland funderar jag på bloggeriet och hur det har förändrat mitt liv och jobb. Hur märkligt det är att så många människor som jag inte känner läser min blogg varje dag.
För att inte tala om mina kära kunder... Hej på er allihop, kul att se er här! De av er som inte bloggar kan nog inte förstå hur kul det är att dela med sig så här och "träffa" människor som har samma intresse. Kul och väldigt (o)vanebildande enligt sönerna..;-)
trädgårdsdesigner
En kopp thé, en bok, en varm filt. Fruktstund i det gröna...

Tack för alla era glada tillrop och grattisar om att jag bloggar för Nordiska Trädgårdar, den större trädgårdsmässan i Stockholm. Många av er har sett det redan, om inte så kan ni kika in där.
 Gilla också deras sida på Facebook för att få löpande info om mässan.
Nordiska Trädgårdar hade världens finaste bannerbild förra året, tjejen med hönan på axeln ni vet.
I år blir det något annat förståss (se mer info nederst). Mässan går också senare nästa år, den 12-15 april, vilket jag tycker är bra så att Stockholmsmässorna inte ligger för tätt (Kistamässan ligger 8-11 mars, för de som vill boka i kalendern redan nu).

Ha en Skön Söndag alla Söndagsfina Garden Lovers!
Idag ska jag bara vegetera:-)


Så här skriver mässledningen själva om temat för nästa vår:
Nya oväntade kombinationer och inspirerande kollisioner! På vårens Trädgårdsmässa har alla ljusa idéer och plötsliga infall företräde. Därför kommer det bjudas på en och annan kreativ kollision. Välkomna till årets Trädgårdsmässa för att väcka liv i det slumrande trädgårdsintresset och släppa lös all spirande energi med temat: Nya oväntade kombinationer och inspirerande kollisioner!

7 kommentarer:

Karinas inspiration sa...

Härligt färgstark bild!

Puumuli sa...

Hejsan Hillevi!

Visst är det kul att ha bloggbekanta vars vardagssysslor man kan följa så här via den moderna "brevväxlingen"! Tyvärr har man inte så mycket tid att gå igenom alla fina bloggar som man gärna ville för man måste jobba också...

Ha en ny och fin vecka!

Kram
Sari från Puumuli

Annika Christensen sa...

Hej vännen!
Vad kul vilken grej.
Grattis...
Här har det inte varit lätt att hinna blogga. Det har varit en intensiv säsong men med många fina trädgårdar.
Annars?
Ha en skön kväll
Annika

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad roligt att du får gästblogga! Vilken ära!!! :0) Angående Freja så var vi väldigt noga när vi valde uppfödare. 0% inavel och helt friska föräldrar och morföräldrar men inte hjälpte det... Är trots allt glad att vi valde den ras vi gjorde eftersom hon är en helt oootrolig hund. (Och busig!) ;0) Det är tur att avelsarbetet går framåt när det kommer till ärftliga sjukdomar hos BS. På 10 år har man lyckats få rasen väsentligt mycket friskare.

Kram/ Anna

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilken underbar bild!!!!

Nämen gör du.... det måste jag kolla på en gång!! Grattis!!!!

Kram
Charlotte

Godastunder-tokigaidéer sa...

Grattis det var inte dåligt att få gästblogga på ett så stort event. När jag la över svenska trädgårdsbloggen så hade jag tänkt göra ett inlägg och tacka för mig men när jag skulle testa och lägga över den till dig så gick det så lätt och fungerade direkt och sen bar den borta. Det hade varit roligt att få tacka och idag har jag bla gjort ett inlägg på godastunder om det...
kram Anna

Lycka till med gästbloggandet

Skogseva sa...

Så trevligt med gästbloggeriet, lycka till med det.
Beundrar alla zinkkannorna i 'headern' - om samtliga är dina måste du känna dig väldigt rik, det skulle jag gjort!
Hälsar Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...