Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

måndag 28 november 2011

Bye Bye potting table... see you next year

Nu är det dags att plocka rent på planteringsbordet. Jag har låtit en del vara kvar därute för att glädja mig själv när jag kikar ut genom köksfönstret, eller när jag går runt i trädgården o kollar läget...

Planteringsbordet... My HQ - my headquarters... min favoritplats i trädgården, den och trappen:-)
Det är här som min thékopp bor när jag är ute och fixar.

Bilden är några dagar gammal, men det såg likadant ut idag förutom att buskarna därbakom har tappat löven och alla löv på marken blåst bort i helgen. Stormen i södra Sverige blev bara hårda vindar här.


* *


Have fun, nu ska jag pyssla:-)


.

11 kommentarer:

Lene sa...

Jeg kan godt forstå du kan lide dit plantebord. Det ser hyggeligt ud.

A House With A View sa...

Vilken hääärlig planteringsplats, nu är det bara att se fram emot nästa säsong då även jag (förhoppningsvis) får ordning på min :)

Oooops, såg att jag råkat länka till min blogg i förra inlägget och inte direkt till inlägget med pysslet, har ändrat det nu :)

kram aka

Ullis sa...

Ja, jag måste också ta in mitt nu, så det inte blir helt förstört.
Ska föröska komma på något bra pysseltips och länka om, kul intiativ från dig!
Kram Ullis

Norrfrids Eija sa...

Gillar din potting table, har en egen mindre variant i växthuset. Önskar jag kunde ha tid att vara där mer..installera el så jag kunde fixa en syhörna kanske...mmmmmm.
Tänkte lämna pysseltips med vår julbock men såg att det redan fanns en julren gjord med samma princip!

Tack för din kommentar, ja de där gårdarna söderut är väldigt högt prissatta, därför gick flyttlasset norrut för oss. Här får du gårdar med skog och mark till samma pris som en etta i innerstan! Hur sjukt är inte det?! Det finns många fler gårdar som ropar efter någon som vill ta hand om dem. Och snart har vi löst jobbfrågan också. Skam den som ger sig! Lycka till i gårdsjakten och ha det gott,
Eija

Linda sa...

Plantebordet er veldig flott:) Til året skal jeg også få meg ett, og det gleder meg meg veldig til:) Bordet ditt er en av inspirasjonskildene:)

Anna Vattenkanna sa...

Gillar ditt bord!

Gillar även din superduperbraiga idé med julpyntssamlingen. Jag klämde dit ett till idag om mina äpplespett XL. Det är ju också en form av pynt...

Kramelikram Anna Vattenkanna

Lyckans lilla hus sa...

Kan gott förstå att planteringsbordet är ditt HQ...mitt är på planeringsstadiet inför nästa år, som MASSOR av annat kan jag konstatera i min lilla blommiga bok ;). Mitt HQ är just nu det nybyggda växthuset. Hade glöggmys där i helgen, såå härligt! // Marie

Tina Dalemo sa...

Ja tänk att ha ett sådant HQ ;)

Ranunkel i rabatten sa...

Det är så väldigt fint ditt bord! // Anna

Staudefeen sa...

Hyggeligt og smukt bord :-)

Kh. Marlene

Unknown sa...

Hej! Längesedan jag var in till dig. Roligt att ha hittat hit igen! Kul ide med pysseltipsen. Få se om jag kommer på nåt... Var gärna med och tävla om en marschallhållare som jag tillverkat!
Ha en skön adventstid!/Anna, Rosverkstan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...