Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

tisdag 6 december 2011

Jag är inte bara trädgårdsdesigner...

Fast ibland undrar jag själv... Det är bara att titta på mina prenumerationer, bokinköp mm mm så ser man att det inte finns så mycket annat intresse här i stugan. Högarna med trädgårdstidningar och trädgårdsböcker ligger i drivor överallt. Senast idag kom en bok från adlibris... Den tänkte jag recensera här snart, för jag vet att det är en kanonbra bok för den som vill bygga med tidsenliga detaljer och mått!

MEN... hör o häpna. Jag har faktiskt ett annat liv också. Jag bakar mycket, mest nyttigt bröd, lagar mycket mat - gärna i ugn eller gryta och jag tycker om att läsa deckare sent på nätterna. Jag ser gärna på film, allt utom våldsfilmer. Jag är en nyfiken liten männscha som vill veta hur saker hänger ihop och varför, och om det går att göra det bättre.

Underbar gårdskänsla. Intimt, vilsamt, grönt - allt man behöver efter en stressig dag på jobbet! Bilden härifrån.


Nu ser jag att det här börjar likna en annons:-)) Det fattas bara långa promenader och mysiga hemmakvällar... och det gillar jag ju också - attans!

Skämt åtsido, jag skulle vilja tacka er alla läsare som så troget återvänder hit, läser och tittar, och kanske lämnar en hälsning. Så roligt att mina tankar hamnar någonstans...hos er.
Under de 1,5-2 år som jag bloggat, har nästan 150.000 besök noterats. Det är en siffra som jag känner mig oerhört ödmjuk inför. Ni är alla individer som på något sätt är connectade med mig genom bloggen, och det är inte så lite.

Någon kanske tror att ni inte syns pga att ni är så många, men då ska ni veta att när en av er Följare försvinner från listan så slutar jag aldrig att undra över detta... Jag kan vilken dag som helst säga exakt hur många följare jag har på bloggen, både på Google och på Bloglovin. Otroliga siffror! Och sen är ni ju en många som "bara" länkar till min blogg i er blogglista... eller inte ens har nån blogg utan "bara" läser.



♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥

Varmt, varmt tack till alla er goa läsare som är så mycket
mer än en siffra i statistiken!
You make my blog:-)

.

19 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Å...vilken underbar bild! Mycket tjusig gård!!
Som "följare" får man tacka för dina vackra ord och säga det samma!

Gela sa...

Vad härlig du är. Vilket fint inlägg. Önskar dig en fin dag/Gela

Solstrimmor sa...

Nu är det ju inte så svårt att gilla din blogg! Den är trevlig och informativ och så skriver du så lättsamt om allt som är intressant för mej!

Så, tack själv och grattis till alla dina besökare! Ha en riktigt skön dag.

Kram från Eva-Mari som alltid läser och kommenterar ibland.

Anna Vattenkanna sa...

Du har ju en sån skön och härlig blogg så det är väl inte konstigt att vi är många som älskar den! Keep it up!

Kramar från Anna Vattenkanna

Fippie sa...

Jag säger bara det. jag hoppas att du aldrig slutar blogga. Även om du inte vet vem jag är så är du en del av min vardag, Du får mig ofta att le och se lite ljusare p tillvaron... Du ser inte mig menajg finns haä i kulisserna, varje dag...

Keep up the good work!!!

Kramar Frida

Elin sa...

Hej!

Enda anledningen jag kan tänka till att man slutar följa din blogg är att man tappat trädgårdsintresset totalt, för alla oss andra är den kanon. Jag är glad att jag som är ny med trädgård hittat hit!

Ha en fin dag!

Annika Christensen sa...

Du är en fantastisk person och super bloggare nr 1!
Förstår inte hur du hinner med allt.
Länkar och fixar och trixar hit och dit. Grattis till din framgång med både din blogg och svenska trädgårdsbloggar.
Ha en skön dag
Annika

Annika Christensen sa...

Glömde säga att det var ett superfint pepparkakshus.
Kramis
Annika

Lotta sa...

Vi gillar ju din blogg ju! :o)

Unknown sa...

Åh, så fint skrivet, och jag förståååår att många vill läsa din fina blogg:)
Kram!

P.S. Vilket fint pepparkakshus:)

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

.

Hmmm... Det här var PRECIS vad jag behövde höra idag, känner jag nu...! Ibland arbetar ens undermedvetna i hemlighet och förbereder blogginlägg endast för att kunna få lovord tillbaks när de behövs som mest.. Ja ni vet säkert vad jag menar. Vissa dagar behöver man fler kramar.... Taaack för alla rara ord, de värmer ska ni veta!

Louise sa...

Finns här för att du har en ispirerande blogg med bilder som fångar en på ett eller annat sätt! Fortsätt gärna blogga läänge till!

kram louise

Trädgårdstoken sa...

Och tack till dig för en mycket trevlig och inspirerande blogg! Finns alltid mycket fint att titta på här.

Kram/Mia

Lyckans lilla hus sa...

Åh så spännande med en ny bok, ser fram emot att få höra vad det är! Den här tiden på året kastar jag mig över sånt jag med, i väntan på den "riktiga" trädgårdssäsongen ;). Så perfekt att spinna sina planer på... //Marie

Med fingrarna i (j)orden sa...

Du har en bra mix och alltid så kloka tankar, därför är det alltid kul att läsa din blogg.
Starkt jobbat på så kort tid!
Kram Eva

Anonym sa...

150000 besökare, det är respekt. Ibland förstår jag inte hur du hinner med och jag kan ofta undra var du hämtar din inspiration ifrån, blir så imponerad av att du alltid har något att skriva och visa i dina inlägg. Skulle nog behöva gå en bloggkurs hos dig ;-) Ha en bra dag!// Peter (Haspet)

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Har man så fin, kul och inspirerande blogg som du, så blir man ju poppis :-) Klart man vill "hänga" här!

Ha det gott!
Annika

Helens trädgård sa...

Du har en fin och inspirerande blogg som man gärna besöker.

150.000 besökare är stort.
GRATTIS!
Sluta inte blogga :=)
Ha det gott!

Karina sa...

Mums for en have du viser her. Det er sjovt, men man kan virkligt finde inspiration af mange omveje. Jeg bruger selv billeder der stammer fra hotel-beskrivelser og diverse rejsemål. Tak for dine dejlige "Tankar"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...