Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

måndag 26 mars 2012

Vem gör sånt här??

Ibland blir man både ledsen och besviken.... 
Min blogg är med på en länksida där man kan få betyg av bloggläsarna vilket jag tyckte var roligt när jag lade dit den, eftersom många verkar gillar min blogg (säger jag allra ödmjukast och fortfarande verkligen förvånad över besöksantalen...)
Bra betyg ger bättre placering i listan och tvärtom - dåligt  betyg drar ner placeringen.
Då skulle man ju kunna tro att folk är normalhyggliga och inte ger min eller andras bloggar fullkomliga underbetyg... eller hur?

Sticklingar av korallkornell. Härligt när vårbruket har börjat!!


Men näääedå... Någon/några roar sig med att dela ut rejäla underbetyg och man undrar varför??
Jag ser ofta att de nyaste bloggarna på listan har fått bottenbetyg, vilket dom inte varit värda!! Tvärtom!
Eftersom jag också är ett matematiskt geni...(eller hur brorsan;-)) så kan jag enkelt räkna ut att jag fått bottenbetyg av de senaste röstarna... Och HALLÅ!! så urusel är väl ändå inte min blogg???


Om du vill ge mig eller några andra bloggvänner välförtjänta (hoppas jag) guldstjärnor så kan du göra det här. Tusen tack!



Ha en underbar vecka alla!
Nu känns det bättre när man fått gnälla lite:-)

PS Hejhej nya läsare, varmt välkomna!
Jag lovar - gnäll är inte min starka sida...
och jag har nästan ångrat mig redan.




24 kommentarer:

Stein sa...

Hei Hillevi! Jeg har kjempesans for din blogg, så jeg har vært inne og gitt deg fullt betyg :-)
Forstår ikke hvorfor noen skal gå inn og gjøre noe annet?
Ha en riktig fin dag. :-D

Stein

Sanna - My Blueberry House sa...

Nää vad taskigt.. jag gillar din blogg jättemycket och ger dig fem stjärnor, det är du värd!

Kram Sanna

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära trädgårdsfrun,

Ja, visst är det konstigt! Jag låg på tio i topplistan i nästan ett år på inredningsdelen av samma websida, men sedan måste det väl varit för många låga betyg som ramlade in och petade ner mig (fast jag såg nyss att jag kravlat mig tillbaka in, trots låga betyg...).

Nu är jag verkligen inte ute efter några topplisteplaceringar eller popularitetstävlingar, och det som verkligen betyder något är ju vad mina läsare på min sida tycker, men visst kan jag fundera ibland vad som gör min blogg "dålig" nog att läsare ger den bottenbetyg på denna länksida... för visst måste det vara så, oss "mattesnillen" emellan, att det måste till några bottenbetyg för att få ett medelbetyg i mittenbältet...?

Nå, jag har just röstat en hejdundrande femma på dig, så det så! :-)

Kramar och en önskan om att din vecka blir finfin!
Helena

Helén sa...

Jag gillar din blogg o många med mig, så häng inte upp dig på den länksidan. Ser ju förresten att du ligger etta på topplistan och det skulle du ju inte göra om din blogg inte var omtyckt.//helen

Susanne sa...

Hej!

Fy så tråkigt...tycker det blir mer o mer sådant ;(( Du får toppbetyg av mig!

kram susanne

The Secret Garden sa...

Ingen aning vem/om det är nån som sitter och surröstar. Jag har fallit ner en bit, men det var också månader sedan jag var och kollade.
Kanske beror det på att jag mest visar dunfjun och påsk på min blogg just nu! :)

Vi får rösta på varann vetja!! ;)

//Boije

Anonym sa...

Jag har också märkt det där och är lika undrande som du? Min blogg har inte så många röster så därför märks det ju när betyget plötsligt sänks rejält efter en tillkommen röst. Någon sitter alltså och röstar ner andras bloggar, antagligen för att den egna inte ska få konkurrens. Jag bryr mig egentligen inte heller om placeringen, men däremot blir jag förundrad över människors missunnsamhet. Det är synd om människorna, som Strindberg sa! Ha en bra dag ändå och tack för din underbara blogg som av mig och många andra får en klockren fullpott! Kram Hanna

trädgårdsdrömmar sa...

Din blogg är ju bra.Man får ju så många tips om bra saker hos dig.Gillar verkligen att läsa din blogg.MVH

Solstrimmor sa...

Tänk att det finns människor med sån illvilja och förmodligen väldig avundsjuka!! Förstår att du är ledsen! Men vi, alla dina följare och bloggvänner, vi tycker om din blogg... väldigt mycket! Jag har varit in och stjärnat dej:)

Solkramar Eva-Mari

Ninne sa...

Du får helt enkelt ge sjutton i såna grejor. Vi som verkligen gillar din blogg hänger här ändå- Hur långt ner på topplistorna de än sätter DEJ. KRam Ninne

samson sa...

jag är så dum så jag viste inte ens att det fanns en sån sida där man kan rösta på olika bloggar
och jag bryr mej inte om sånt jag skriver i min blogg för att jag tycker det är roligt och inte för att ligga på nån lista
ha det så bra
maggan

Anonym sa...

Hej! Bra att du röt ifrån! Har upplevt samma sak som du på Vi bygger hus, en systerblogg till den sida du talar om. Tror faktiskt inte att folk verkligen tycker att vi är så usla, utan det handlar nog mer om att få upp sina egna bloggar. Nu har du i alla fall fått en ärlig och mycket välförtjänt röst av mig!

Kram på dig!
Susanne

Ruben sa...

Men, Hillevi, hade du verkligen i din vildaste fantasi kunnat tänka dig, att en sådan lista skulle bli rättvis?!! Det funkar nog inte riktigt så här i världen, tyvärr. Din blogg är jättefin och borde ligga i topp! Dock bryr jag mig inte om att "gilla" eller "ogilla". Jag tycker listan är fånig.

Ha det gott!
/Ruben

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

.

Tack till alla rara ord, och era snäääällllaaa kommentarer! Jag blir varm och värmd av dem!

Ja, kanske är det larvigt med listor... Och egentligen är listan i huvudsak en bisak...;-)
Jag tror att det började med att man länkade sin blogg där, och sedan kom röstningsförfarandet senare, men jag minns inte riktigt...

Ha det gottt, kramkram H!

Ullevidsdal sa...

Jo detta fenomen har jag också funderat över och även funderat på att lämna dessa sidor därhän, då de inte känns seriösa.
Annat är det med sidor som har koll på antal besökare man har, det blir ju lite skillnad.
Dock måste bloggägaren själv gå in och ta bort sitt eget IP-nummer så inte det räknas varje gång de själva går in och jag är osäker på om alla gör det, då en del som knappt bloggar ligger väldigt högt på listan :-(

Men vi vet ju, alla som följer dig, att du har en Toppblogg :-)

Kram Helene

Ingrid sa...

Femma från mig också!
Trevligt att du gilla mina påskägg. Ha en fin dag! /Ingrid (med vovven Nelly).

Lövkojan sa...

Usch vad trist att höra att det sprider sig sån missunnsamhet, känns verkligen småaktigt! Du behöver bara titta på dina följare för att veta att vi är många som gillar din blogg :)!
Kram Marie-Louise

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hej hej kära du!!

Kikade in på listan och såg att du låg två:a nu :-)) Såna där listor tror jag inte man ska bry sig så mycket om egentligen. Det är ju oerhört tongivande om endast några stycken 'röstar'. Inte direkt rättvisande eller statistiskt hållbart om man skulle jämföra med antal besök man har på sin blogg.

Min blogg hittade jag inte ens åt i någon lista på sidan du nämner :-)) Jo, efter ens stunds letande. Men med för låga 'betyg' ligger jag långt ner. Eller ja, inte med på 'listan' överhuvudtaget :-))

Så, strunta i såna där listor. De säger inte ett skvatt om jag får säga vad jag tycker. Misströsta inte med andra ord. Besöken på din blogg talar sitt tydliga språk. Så det så!!!!

Stoooor kram!
/från vännen i norr

Viola sa...

Blir inte förvånad..har läst om liknade händelser..sista var det en tävling om vem som hade det vackraste hemmet...blev rejäl smutskastning på respektive blogg..håller mig undan denna värld..undrar ibland vad det beror på..kvinnlig avundsjuka eller..men trött blir man
Tack för dina ord om min blogg dom värmde..nu ska jag göra ett undantag..gå in och ge dig en STOR guldstjärna :) ha de, så hoppas jag att vi hörs snart igen, kram

Anna Vattenkanna sa...

Jag hade inte varit inne på denna sida och hade nästan glömt den men gick in nu och kollade och då var min blogg 1:a och det var ju roligt.

Så tramsigt om folk röstar ner... då är det väl bättre att inte rösta alls???

Men det här med tråkröstningen - det kan ju vara så att de som har annonser på sina bloggar vill komma högre = verka populärare???

Kram

Blomkärringen sa...

Du har en underbar blogg som jag gärna besöker. Skulle tro att avundsjuka är ett bra tips, vår tids farligaste sjukdom..
Jag försöker hålla mej borta från alla sådana awards och listor men ger dej gärna full pot av stjärner här!
Kram Blomkärringen!

SuperB sa...

HEj där!
jag skulle inte ge de uttråkade så mycket av din tid. Det är de inte värda. Vi som tittar o läser vill hellre höra med om dina tips, råd och allt annat fint!!!

Hej från mig.

Anonym sa...

Kan det vara så illa att andra bloggare ger dåligt betyg för att själva komma högre upp på listan? Hemska tanke...

Unknown sa...

Hej, du har en jättebra blogg, allt annat är bara avundsjuka.

Över till något helt annat, som det brukar heta.. jag är nyfiken på dina korneller på bilden.

Säg hur du gör på bästa sätt. Jag vill också föröka mina vackra röda korneller.

Ann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...