Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

lördag 13 oktober 2012

Kärlekshälsningar

Hösten är en okej årstid, men det är våren och försommaren som är mina årstider. För att göra hösten lite roligare försöker jag att göra så liiite "måsten" som möjligt i trädgården. En del måsten som att plocka in frostkänsliga växter måste såklart göras... Fast jag leker mest:-) Idag har  det varit heeeelt galet vackert väder, så jag har stökat undan större delen av alla måsten i solen. Jag gjorde det som ett träningspass - jag har småsprungit fram o tillbaks med krukor som skulle tömmas, och grejer som skulle staplas i förrådet i nästan fem timmar och nu återstår nog bara nån timmes plock som jag gör imorgon. Först efter det får jag leka med kameran har jag lovat mig själv:-)) 

Därför blir det idag en bildfavorit i repris... Förra året vid denna tid passade jag på att skicka en hälsning från min trädgård om någon skulle titta ner och se mig slita med löven... I hopp om att få "oväntat besök" (och lite hjälp kanske;-)



Kanske har ni sett bilden i senaste Allt om Trädgård, numret som kom igår? Där sitter jag på trappen och talar om hur jag helst latar mig vid denna årstid...
Och när jag valde denna bild till den artikeln, så tänkte jag att det var en

kärlekshälsning till alla er!


Tack för alla gulliga hälsningar!
Lovelove!


13 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Love tillbaks till dej:) Eller ska jag kanske säja lööövv, hihi?

Kram Eva-Mari

Lotta 8`) sa...

Underbar bild! och jag tycker jag har mycket löv.....

♥ tillbaka till dig!

Nette Cecilia sa...

Det är visst kärlek i trädgården som är tema idag ,bloggen före dig hade kärleksört o det råkar jag ha också .Tidningen kommer så småningom till mig för mamma prenumerera på den .Du kan ju titta in i deras trädgård på min blogg ,den finns i etiketten under MoP blommor .Hon skulle nog bli jätteglad om jag säger att du tittat in där (mamma är 78 år och pappa 80) Trevlig helg ,nette

gittan sa...

Vilken härlig bild!
Jag gör ännu mindre än dig i höst, maken kör in känsliga växter i kvällsmörkret och kör över löven med gräsklipparen medan jag sitter inne och muttrar över att det är kallt, blött och blåsigt. Ärligt talat struntar jag fullkomligt i om övervintrarna kommer in eller ej just nu, till våren låter det däremot inte alls likadant (det VET maken) Imorgon ska jag försöka ta mig i kragen och åtminstone bära ut alla odlingshinkar ur växthuset. Växterna är nerklippta för länge sedan men hinkarna som "bara" ska tömmas i komposten de står där de står... Och där kan de ju inte stå eftersom makens rosor, min Catalpa, lilla lönnen och kompani ska in där för övervintring tillsammans med trädgårdsmöblerna m.m - blir trött bara jag tänker på det. Nu blir det soffhäng i mjukisbrallor och en skön stickad kofta... lördagsmys <3
Löve gittan

Margot sa...

Underbar kärleksfull höstbild:) Hos mig går det oxå på halvfart i trädgården nu på hösten, gör faktiskt så lite som möjligt! Jag föredrar nog våren och försommaren oxå!
Ha en underbar helg!
Kram Margot

Veronica sa...

Tack så mycket för den härliga hälsningen! Jag såg naturligtvis fotot i tidningen och skrattade för mig själv för; var det inte typiskt du!? Love tillbax!

Kram

Susie på Stjärnarve... sa...

Ja, inte gör jag mycket i trädgården nu inte! Däremot gillar ju min gubbe att städa, vilket han pysslat med sista dagarna. Alltså ta in ALLT, faktiskt mer än ALLT ibland, samt flytta det som ska flyttas och så räfsa upp granbarr och lite löv. Och det får han gärna göra, jag har tröttnat helt. Jag gör det varje höst, så han vet att jag kommer igång i vår igen!!

Trädgården på Höjden... sa...

Den bästa!
Kram Åsa

Anna-Maria sa...

Bilden är jättefin! Och du med i AOT.

Anonym sa...

Hälsningar till dig i trädgårdsstöket, själv har jag fixat i min trädgård i omgångar och hade tänkt att göra det idag också, men det spöregnar, så jag anar att det får vänta lite.
Tack för trevlig läsning och rogivande fågelkvitter !
Ha det gott / Susanne

Villa Ryttarängen sa...

Satt alldeles nyss och läste den och tokgillade bilden. Såg din kommentar hos Anna Vattenkanna om hjälp i vår. Jag ställer gärna upp helt och hållet bara för att det vore en ära. Hör bara av dig om du känner för det. Kram Pia

infing sa...

Härligt och underbart :-)

Annika Christensen sa...

DEN HÄLSNINGEN GICK RAKT IN I HJÄRTAT
TACK FÖR DEN.
UNDERBAR BILD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


kram
Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...