Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

tisdag 24 augusti 2010

Kolla in brudarna...


Tack till alla er som tittar in här då och då
eller oftare!
Och speciellt tack för alla rara kommentarer som ni tar er tid att skriva!
Jag blir alltid lika glad och rörd över all vänlighet "där ute".
Just nu hinner jag inte riktigt med att återgälda visiterna.
Det är fullt upp hos mig... som tur är:-)



De här fina solhattarna - echinacea "Hot Summer" - fotade jag på
Slottsträdgården Ulriksdal häromdagen
 Jag tyckte de var heelt ljuvliga tillsammans där på bordet.

De fick mig att tänka på oss bloggare:-)
Färgstarka och läckra!
Och väldigt trevliga i grupp:-)

Thank you to all of you who visit my blog. Right now I don't have the time to visit yours, unfortunately. Too much to do - fortunately:-)
The other day I photographed perennials at Slottsträdgården Ulriksdal. Those echinaceas reminded me about us blogging lot:-)
Colourful and hot! And very nice together:-)

32 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Visst är de fina. En granne har sådana och det är en fröjd att se de ... tyvärr svindyra och ingen bra blomsteraffär nära mig. Men fina är de!
:)

Susie på Stjärnarve... sa...

Har blivit enormt förtjust i solhattar. Förra året köpte jag 5 och i år 8 stycken - alla olika. Fast den där massverkan är ju extra fin måste jag säga!

Lea sa...

Uhh så fine farver, du fik vel lidt med hjem?

Bea sa...

Ljuvliga färger! "Vill ha" sinnet får sig en omgång åter ;)
Ha en bra dag! /Bea

S o F sa...

Varsågod. ;)

Instämmer i vad du och andra tycker om solhattarna, så fina, så fina...

Tittar på inlägget här nedan med akvarellerna. Fantastiskt - tänk att kunna skapa något så vackert.
Att du och dina bilder var inspirationen var dock inte det minsta konstigt.

Strålande blogg!

Möllebacken sa...

Jo du Hillevi! du är källan till inspiration. Jag blev helt såld på de bilderna som nu har blivit akvareller, så jag förstår att de har inspirerat.
Jag suger åt mig jämförelsen med Enchinaceorna ;) färjstark person som jag är, Hehe!
En stor optimistkram till dig!
Pella

Unknown sa...

mmm, såna vill jag ha. Har för tillfället inte en enda echinacea... Det få bli ändring på det ser jag:)
Ha det gott,
Charlotta

Stein sa...

Nå er det på tide jeg også skaffer meg Echinacea! De er jo så vakre på sensommeren. Vakkert når det er plantet mange i samme farge, slik som på bildene dine.
Ha en riktig fin dag!
Stein

Mimi sa...

Echineorna är så fina! Tur att jag har av dem och att de trivs! Kunde plocka sådan bukett själv ifall jag var på Ängesö, men får tyvärr vänta till torsdag kväll med det!! Tack själv! Dina inlägg är fantastiska! Läste just AOT och bara beundrade dina idéer. Hälsn Mimi

Anonym sa...

Vackert! /Malin

Sussi sa...

Jaaa...vist är dom fina! Har ett gäng "Magnus" i min rabatt och älskar deras vackra färg tillsammans med fortfarande knoppig kärleksört i limegrönt, mörkt rödbladig heuchera, och lite rosa spansknäva som är inne på sitt andra flor efter en brysk nerklippning....MUMS!

Kram
Sussi

Mia sa...

Just den färgen på solhattar såg jag i någon annan blogg här om dagen. Så fin, så fint. Har du någon aning om vad den heter??

Kram Mia

Systrarna Hjertén sa...

Läckert! Jag förstår att det blir tavlor av dina foton, de är ju som tavlor i sig!

Mvh
Frida

cat sa...

Ohh vilka häeliga färger. En sån rabatt vill jag ha!
ha de gott. Catarina

M/S Design sa...

Härliga färger.
Mariana

Proforma sa...

Ja, dom går inte av för hackor!
Jag har själv ett gäng i trädgården, både gula och röda men inga som skiftar i färg. Snyggt!
Irene

Linda P sa...

Haha, visst är vi färgstarka och fräcka! Jag har ett gäng enchinaceor på bild från min lilla täppa som väntar på publicering, något mer cerisa än de du visar. "Magnus" mao. Men de här var riktigt läckra! Kanske att jag måste utöka beståndet :)

Christina sa...

Underbara solhattar! Har några i planteringskön, som jag hoppas få ut i rabatterna i höst.
Ha det riktigt bra!
Christina

Lena/isklockan sa...

Så fint...men är det Magnus alltihopa? Vill så gärna ha solhattar. Har inte nån. tyvärr...Akvarellerna i ditt förra inlägg är ju så underbara. Har hon nån hemsida där man ev kan köpa dem . Kram

Frøken Solhat sa...

Jeg siger også tak fordi DU er her Hillevissan med alle dine smukke og inspirerende og til tider underfundige indlæg :0)

Solhatten er skøn.....den ligner til forveksling den der lige er kommet med posten her hos mig i dag - "HOT SUMMER" så jeg har noget at glæde mig til til næste år kan jeg se :0)

Knus Dorthe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja nog vill man vara en av dom blommorna, tjusigt av dig och jämföra dom med bloggare. Jag kommenterar också när jag hinner, och precis nu hann jag..fniss
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Heeeej alla läckra bloggare!

Det är "HOT SUMMER" solhatten heter.....
Den växlar lite i färg som ni ser. Mycket spännande! Inte helt härdig dock!!!
Om du vill vara säker på din härdighet så ska det latinska namnet vara Echinacea purpurea. Hybriderna är betydligt känsligare!!
"Magnus" och "Alba" är mycket säkra kort.

Ha det! H.

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Snygga brudar... Har en solhatt som just är rosa och orange... kanske är denna (har förstås glömt namnet och hittar i labeln....)

Kul att du har mycket jobb!!! Klart jag hör av mig nästa gång jag är i 'storstan'... :-)

Kram Charlotte

Marie Lithén sa...

Såååå sugen, men dåligt härdigt är ju synd. Ger dem bra behandling å håller tummarna för oj vad jag vill ha!

Mycket annat & lite betong sa...

Kul med lite nya? färger på solhattarna. Jag har bara Magnus men den är också jättefin.

Så fina akvarellerna är!

Hälsningar Agneta

Tant Grön sa...

Ojojoj, jag har försummat bloggeriet alldeles för länge, hjälp vad mycket du har att läsa ikapp!
Härliga solhattar, och vilken ära att få foton förvandlade till akvareller! Men jag blir allra mest hjärtnupen av dina skånska bilder. Huset med gaveln ut mot landskapet ser nästan exakt ut som min morfars hus där jag tillbringade vartenda sommarlov som barn. Det satte någon sorts standad för optimal harmoni och sommarglädje.

Annika Christensen sa...

Ja tänk vad många läckra brudar det finns både i rabatten och på bloggen.
Super läcker färg.
Du har det som jag har haft det.
Som du säger det är väl tur det.
Annika

Annika Christensen sa...

Ja tänk vad många läckra brudar det finns både i rabatten och på bloggen.
Super läcker färg.
Du har det som jag har haft det.
Som du säger det är väl tur det.
Annika

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Solhattar önskar jag kunde trivas bättre hos mig och komma med massor utav blommor.. men inte...
Ha det gott
Birgitta

AnnCharlotte sa...

Vackra brudar i jätteläckra färger ;)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Solhattar kan man aldrig ha för många av ;O) Härlig färg.
Är det en vegetativt odlad sort eller frösådd? Vet du det?
Kram Petra B.

skogstorpet sa...

Lite ovanligt men likafullt härligt färgval och det är en matchning man blir glad av!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...