Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

lördag 1 oktober 2011

Min Rosa Bandet favorit

Redan oktober!! Vilket väder vi har just nu. Varmt och torrt, underbart! Här städas i trädgården och fixas iordning för att vintra in trädgården... Det är ju alltid lite kul att kika i komposten efter sommaren. Finns där några överraskningar, tro...? Och kolla vad jag hittade där:-)
Allt som oftast kommer det lite rangliga penséer som kämpar på i mörkret och strävar efter ljuset.
Det här var en av vårens stooora favoriter i april-maj nångång.
Konstigt att man inte är riktigt lika förtjust i penséer nu i som man var då... En bild av en pensé i april gjorde mig helt vild då men inte nu alltså, bara lite halvljummen..:-) Så otacksam man är, stackars rara penséer - otack är världens lön!

 inspiration violer pensé rosa trädgårdsdesign

Men var sak har sin tid, heter det ju och det är ju också sant.



Nu är det oktober, och som vanligt är det Rosabandet-tider. I år tycker jag det rosa bandet är extrafint. Motivet ska föreställa en stor varm famn. Och det behöver vi ju alla, oavsett ålder och kön.
Och du - man behöver väl minst två tre stycken band, eller hur;-)


Ha det bäst alla varma goa därute!
kram från er Rosa Gardener.


PS Har ni sett att jag tagit över samlingsbloggen Svenska Trädgårsbloggar.se
Klicka in dig dit och check it out!



Sorry no English translation tonight - no time...

10 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Men de var väl för söta, vi får ge dem lite kärlek nä de är så snälla och blommar:) Här började vallmon att blomma igen. Christina

Cosmos sa...

Oj och jag som älskar pensér också så här till hösten! Speciellt när de dyker upp på de mest konstiga ställen! Gör mig glad!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Jag har också tänkt på detta med den stackars penséen..älskad för sin tidiga blomning och sin tålighet..
ratad så fort sommarblommorna gör entré..
har inte sett årets band..jättefina..måste ut och köpa ett par!!

Hoppas du får en fortsatt mysigt helg!! Kramar ifrån Sanne

Lusthuset sa...

Ja kramar kan man ju aldrig få för många av. Fina rosa band i år tycker jag. Jag har också hittat söta små penseér lite här och där....och visst är de gulliga. Ha en skön söndag. Kram!!

Puumuli sa...

Oj, vilken härlig överraskning du hade i komposthögen! Jag tycker att penséerna är härliga oavsett årstid - jag har några kvar sedan april men snart måste jag nog låta dem gå...

Kram
Sari från Puumuli

Blomkärringen sa...

Fast blir nog jag ändå lite extra glad över en liten pensé så här på hösten. Men annars är det alla tacksamma violer som blommar hela sommaren som fått ta dess plats på många ställen.
Ha det gott!

Hanna sa...

Hej!
Så fin blogg du har med vackra bilder.
Ha en fin söndag.
Kram
Hanna

Maria sa...

Dessa söta penséer men som du säger man blir inte lika uppspelt nu som i våras. Önskar dig en fin start på veckan. Kram Maria
PS...funka min blogg bättre nu ?

Garden of Sense sa...

Hej! Jag har också hittat små penséer här och där och håller med om att man inte uppskattar dem lika mycket nu. De är värda ett bättre öde! Jag har länkat till dig i min senaste inlägg om lavendelsticklingar. Tänkte att du kanske ville veta :-) kram

Emelie Bäck, Cancerfonden sa...

Hej! Vad kul att du gillar årets rosa band! Har du sett årets rosa produkter? :) Om inte, kika in på cancerfonden.se/rosaprodukter. Tack för din hjälp! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...