Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

söndag 28 februari 2010

Längtar redan...







Idag inser jag på riktigt, att vintern nu tagit slut för detta år... Taksnöras hörs överallt likt mullrande åskdån.

Det är med vemod  (redan) som jag  nu tittar på bilderna från min onsdagspromenad. En helt fantastisk dag med värmande sol, vitaste vita snö och blåaste blåa himmel.
Alldeles underbart med andra ord, som den vackraste av drömmar... vinterkysst som aldrig förr har jag känt mig...




Men jag vet att mitt vemod varar endast ett kort tag... ungefär fram tills de första små skira vårtecknena tittar fram ur snömoset... 
Snart kommer jag att vara lika förälskad igen :-)

Short English version:
Today I realize that winter is almost over.... Looking at this wednesday's photos from my daily walk, I already long for next winterseason.
But I know my sadness will not be very long, only just until the first signs of spring reveals themselves. Then, very soon,  I will love Spring as I have loved Winter...

22 kommentarer:

M/S Design sa...

Vackra vinter bilder!
Snö i solsken = vackert.

IngunnBW sa...

Hvilke nydelige bilder! Det må ha vært en deilig ondsdagstur du hadde i solskinnet :) Jeg kan nesten ikke vente på de første vårtegnene og sjekker værmeldingen flere ganger om dagen i håp om at de endrer langtidsvarselet fra mange kuldegrader (nattetemperaturen på minus 11-13 grader) til litt mer vårlige temperaturer og sol. Snesmeltingen får ikke ordenltig fart på seg så lenge det er så kaldt om natten.

gittan sa...

Jag njuter av dånet och hoppas att nästa vinter blir en äkta skånsk grön =)
Vi funderar som bäst på hur vi ska kunna fly vintrarna och bo på varmare ort under de kalla månaderna den dagen vi inte längre jobbar. Men det är långt dit... så vi har tid att fundera "skrattar" (jag önskar bara att man kunde få bo där även innan dess) Som du säkert förstår så är jag ingen vintermänniska. Du får njuta så länge det varar / kram gittan

Margot sa...

Underbart vackra vinterbilder!!
Men inte gråter vi när snön smälter, vårsolen värmer och grönska och blommor visar sig!
Ha en skön söndag / Margot

Randi sa...

Dina vinterbilder är helt underbara, men det är inte så här jag kommer att minnas den här vintern...*ler*. Nej jag njuter av droppet utanför fönstren och solens värme på alla höga snövallar.
Önskar dig en fortsatt skön söndag!
Kram Randi

Lena Andersson sa...

Hej vilken trevlig blogg här kommer jag fortsätta att gå in och läsa.
Själv har jag börjat så frön nu så man har något att se fram e mot.
mvh Lena

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

SÅ vackra bilder du bjuder på, nysnö är ju bara så fint. Jag har gärna sådana bilder varmt i minnet, bara det blir vår snart! ;o)
Här droppar det från taken och infarten är vatten och istäkt...snart så! :o)
Varmkram,
Lydia

Annika Christensen sa...

Precis så är det
Var tid har sitt.....
Jag har verkligen gillar vintern.
Nu skall jag gilla våren.
Ha det gott
Annika

Lona sa...

Even after all of the snow and cold this winter one still is awed by the beauty of pure white sparkling snow with the sun and blue skies.
Sunshine perks us right up just like the flowers ;-)
The snow caps on the fence is such a pretty shot. Soon now your lake will not be frozen.
Lona

Rosenvit sa...

Visst är det helt underbart fantastiskt med våra olika årstider. Förälskelsen kan få komma lite då och då.

Ha det underbart!
Anna

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag känner mig oxå vemodig när jag ser dina bilder. Finns det något härligare än sol, snö och takdropp? Tja, det är klart... krokus, blommande äppelträd, tulpaner och små spriande grässtrån. Du har så rätt. Snart kommer jag över mitt vemod jag med.
Kram/ Anna

AnnCharlotte sa...

Var sak har sin tid. Nu är det vårens....

Helena The Swenglish Home sa...

Ååh vilka vackra bilder du tar och wow så fint det är när vinterlandskap badar i sol! Tack rara du för dina snälla kommentarer på min blogg, det värmer och uppmuntrar att fortsätta dessa första stapplande bloggsteg.

Önskar dig en fin vecka och ser fram emot att kika in hos dig snart igen!

Kram, Helena, The Swenglish Home

Lillebeth sa...

Vackra bilder, men har svårt att förstå vemodet över en avtagande vinter. Här har det ännu inte varit några plusgrader och solen...vet inte vart den tog vägen. Men även en vacker vinterdag är sämre än en ful sommardag. I mitt tycke. Tur att någon älskar vinter. Ha det så bra!

Skatan sa...

Kära du!

Jag har läst din kommentar om och om igen. Faktiskt så är det så. Jag blev så glad av dina rader att jag har fattat mod att skicka iväg några rader text till ett ställe. Jag berättar om det går vägen ;) Jag drabbades av hybris för en sekund :)

Sköt om dig och på återseende!

Kram,

Anna

PS - underbara vinterbilder ackompanjerade av fågelkvitter. En lisa för själen en måndag förmiddag...

Annika Christensen sa...

Hej du som kan och vet!
Räknas alunrot till vintergröna växter? Fick en kommentar att den är det. Har aldrig haft denna växt innan? Eva har alrig nämnt den som vintergrön men härdigheten kan skifta...
Mejla gärna mig...
annika@naturligating.se
Hoppas det funkar.
Annika
ps Det snöar här också

STENLYCKA sa...

Hejsan! Trevligt med en ny bekantskap.
Vilka vackra vinterbilder, så duktig fotograf du är!
Men du jag tror inte du behöver sakna snön så länge, för här är den tillbaks idag, vi har full snöstorm så vintern är inte slut.
Almanackan som lovade VÅRMÅNAD förstår jag mig inte på..
Jag längtar att det skall bli vår, så jag kan gå ut i min trädgård, denna lisa för själen som det är att pyssla i trädgården....
Ha det så gott!
Kram Raina

Bangchik and Kakdah sa...

Even when the colour is limited to white and white, snow does offer some of the most exiting beauty and picturesque landscape... ~bangchik

Catherine@AGardenerinProgress sa...

How beautiful! The snow against the sky is so pretty. We had no snow at all this year, I wish we would've had it at least once so I could enjoy a nice quiet walk in it.

sweetbay sa...

Beautiful pictures. A snowy landscape under a blue sky is so pure isn't it.

Olga T sa...

Oerhört vackra bilder! Just nu njuter jag av att solen känns varm när den kommer fram och den där underbara vårkänslan känns inte lika avlägsen som för ett par veckor sedan.

Kirigalpoththa sa...

Great photographs..You have a very good eye!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...