Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

onsdag 16 februari 2011

Jag är vän med alla färger:-)

... Och det har jag faktiskt på papper nu...:-))
Det här testet gjorde jag imorse. Det var urkul att testa färgseendet, och samtidigt lite pirrigt för jag har alltid trott (och sagt) att jag har perfekt färgseende. Fast jag alltid varit lite osäker på de turkosblågröna nyanserna... Förmodligen för att jag aldrig riktigt gillat dom, förräns sista året då:-)


Gör testet själv här hos X-Rite. Det tar mindre än tre minuter. Man kommer igång direkt på första sidan, och drar/droppar färgboxarna till rätt läge i respektive rad, första och sista färgen i var rad är given. Bäst poäng är 0poäng!

Vad jag fick...? Perfect Colour Vision vilket gav mig: 0 poäng...:-)) Jess!

Jag har sett en hel del nya faces här på bloggen, så trevligt att ni hittat hit! Varmt välkomna att leka här i det gröna sköna:-)
Ha en härlig dag!






All colours are my friends:-)
I did this colour vision test this morning. It took just a couple of minutes and was very fun to do! Test yourself at X-Rite! I have always thought I have perfect colour vision, so it was both fun and a little scarry I must admit... My results...? Perfect Colour Vision! Ojess!

24 kommentarer:

Laila sa...

Kunde inte låta bli att göra testet - med ganska nedslående resultat!
Ha det gott!/Laila

Unknown sa...

Här är en till som tänker göra testet.....:)

AnnCharlotte sa...

Me too.....

Home and Lifestyle sa...

Thanks for visiting my blog and for being my follower! I love flowers and gardens so I will come back soon!

Wish you a nice day! Warm regards, Ingrid

Susie på Stjärnarve... sa...

Jättekul att göra testet, men lite fel blev det tydligen eftersom jag fick resultatet 12! Vad nu det menas i sammanhanget. Jämfört med mina andra i samma ålder så var det tydligen bra i alla fall!

Knatten sa...

Tjena. Kul att hitta hit. Jag gjorde förståss testet eftersom jag anser mej vara färgproffs. Jag arbetar mycket med kulörer på mitt jobb nämligen. Men kanske dax att byta jobb för jag fick bara 46 poäng!!! Tur vi kör med färgkoder på jobbet o inte med ögonmått=)).
//Knatten

Berit sa...

javisst måste man göra testet:)
Ha en underbar dag!!

Marie - Systrarna sa...

halloj, jag fick 8 (!) har tydligen inte helt perfekt färgseende just vad gäller det turkosa området....
Kul test!

Emelie sa...

intressant :) jag gjorde också testet, fick 4 vilket väl är bra, men inte helt perfekt :) kanske är det därför jag alltid frågar min man eller mamma var som passar ihop och inte!! :)
ha en bra dag :)

Vardag och flärd sa...

Gjorde testet - fick 43 - är det bra eller dåligt, fattar inte riktigt. Jag tyckte ju att det såg helt perfekt ut.
Kram Eva

Fia sa...

Jag fick 12. Nu är ju jag rätt förtjust i just turkost. Senast så köpte jag turkosa väggfärg till köket, det blev babyblått när det var klart ;-) Inget bra ögonmått där inte :-D

Sanna - My Blueberry House sa...

Hejsan,

Ojoj vilket kul test! Jag fick 12 och det var de blå på tredje raden som ställde till det, attans då! Ögonen står nu i kors ;)

Kram Sanna

The Secret Garden sa...

Hihihi...jaaa...jag ska göra "testet" på skoj, men det säger ju egentligen ingenting eftersom jag inte har en Kalibrerad dataskärm!!! fniss*

Ha det gott!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Häftigt ska genast testas, Garattis till vinnarna i din fina tävling.

Kram Anna

Nette Cecilia sa...

Kunde inte heller låta bli för jag har alltid vetat att jag har perfekt färgsinne jobbar ju med färger varje dag,jag fick noll alltså perfekt färgseende ,kul ,kramis Nette

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Men så kul test.... Ska absolut prova....

Kram
Charlotte

Systrarna Hjertén sa...

Kul test! Insåg dock att det troligen är bättre att göra det i dagsljus, istället för i ett mörkt rum med en kass taklampa...ja, ja, jag fick bara 8..he, he!!

Mvh
Frida

Helena sa...

Äh jag tycker perfekt är tråkigt fniss
Kram från mig!

Holzdesign sa...

Hej och tusen tack för att du pushar och länkar till vår hemsida med MinnePinnen!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag älskar sådana tester, det är så kul och jag har gjort det och det var riktigt roligt. Tack för det.
Agneta kram
p.s. jag fick inga poäng jag heller, och i det här fallet var det tydligen bra....d.s.

Oljekritan sa...

oj kul...det testet ska jag nu göra...Färger..undrar om det går bra..

Fru C sa...

Spännande...jag kommer att göra testet ;)
Kram//

Anna Vattenkanna sa...

Ja, jag gjorde också testet och hade några fel. Får skylla på dåligt ljus/trötta kvällsögon/andra bortförklaringar.

Hur som helst - KUL

Kram Anna Vattenkanna

Proforma - Irene sa...

Jo... jag är också vän med alla färger... 0 fel!

Vad det gäller grått ute så tänkte jag på vädret, betong ÄLSKAR jag!!! Gjorde ett tillägg i inlägget, efter din kommentar!
Hej hej

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...