Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

söndag 12 augusti 2012

Högar av lite av varje

Det har inte blivit så mycket fotande i min trädgård (eller nån annanstans heller) för mig i sommar. Jag har gjort så mycket annat, så det har inte riktigt hunnits med. Men snart hoppas jag att det blir ändring på den saken, man vill ju gärna ha lite schyssta bilder o vila ögonen på under vintern:-) Eller hur!


Så här ser det ut just nu ikväll här hemma. Kökstrappen är belamrad sedan länge med diverse krukor, jord och bensindunkar till mopparna...


Brädhögar lite varstans, osågat, uppsågat, sågat o målat  på väg att torka, redan torkat på gång att spikas upp, högar för stora spillbitar, högar för små spillbitar mm mm....


Tomma färgburkar, halvfulla färgburkar... penslar för oljefärg, penslar för slamfärg....





Och nånstans där flimrar bitar av snaaart färdiga projekt förbi....:-))

Ha en underbar vecka!


PS hoppas alla som haft sina trädgårdar öppna haft en underbar helg!!
Kanske skulle man själv ha en öppen trädgård nästa år....Om inte annat för att träffa en massa underbara trädgårdsvänner:-)

11 kommentarer:

Maribel sa...

Det känns jobbigt ibland mitt i ett projekt, men det är värt det när man ser det färdiga resultatet. Ha det bra /Marika

Anonym sa...

Vilken härligt kreativ trädgård du har! Jag har varit med på Tusen trädgårdar idag och det var banne mig bland det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Oj, vad jag rekommenderar det! :) Kram från Hanna

Solstrimmor sa...

Det blir ju sååå bra det ni gör just nu! Och att ni väljer den bästa hållbara vita färgen för utomhusbruk bevisar hur kloka ni är!
Ser fram emot det färdiga resultatet...

Ha en fin vecka.
Kram Eva-Mari

Anna-Maria sa...

Det ska se rörigt ut med projekt på gång! Men nu när du har fixat till så fint så kan du ju faktiskt ha öppen trädgård nästa år :D eller hur? Tanken har föresvävat mig också men här är det alltid nåt projekt på g ....kanske....Kram!

Hulda sa...

Är också sugen på öppen trädgård. Men vår trädgård är långt ifrån färdig så jag törs nog inte än... Din trädgård däremot är ju hur fin som helst så bara att öppna dörrarna :)!

Livet på solsidan sa...

Haha! Vilket härligt kreativt kaos du bjuder på. Kul att se att andra också har en trädgård i olika "faser" :)

Den där snordyra hängstolen är ju supersnygg, men blä sååå oskön att softa i. Själv köpte jag en billig, vit hängstol i tyg för nåt år sen (på rusta, ICA eller ÖB). Den formar sig perfekt efter vilken kroppsform som helst ;) Man somnar lätt som en plätt i den. Bara ett tips...

Kram Tamara

Marie Lithén sa...

nog ser jag det snart färdiga skymta förbi:) Åh så fint det blir Hillevi! Ser dig sitta där å mysa i höst

Marie Lithén sa...

nog ser jag det snart färdiga skymta förbi:) Åh så fint det blir Hillevi! Ser dig sitta där å mysa i höst

Villa Ryttarängen sa...

Ett projekt som kommer bli väldigt bra och även bilder med plank, färgburkar och div. skrammel är kul att ha i framtiden. Kram Pia

samson sa...

förra året gjorde jag misstaget och fotade bara lite vilket jag har ångrat nu
ha det så gott
PS:
planket blir jätte snyggt

Louise sa...

Ska ha en underbar vecka =) hittade till din blogg idag, blev full iskratt av din trendspaning för 2011, gissa vad jag planerar? En Pergola, och en naturlik äng med mycket gräs... Smått genialiskt med stenraden mot altanen! så svårt med övergångar. Vår plan är att vara med i trädgårdsriket om tre år, vi får väl se =) ha de gött och tack för många fina bilder! Just det, grannens störande plastsaker, kanske ett starkt blickfång istället för att gömma kan vara en lösning? Jag skulle vilja att någon började tillverka utskurna plåtträd i 2d, hade varit en perfekt avledare i tomtgrärs mot mer eller mindre vackra fasader.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...