Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

måndag 29 oktober 2012

Bekännelser från en gammal bloggoholic

Ibland fundrar jag lite över all tid jag tillbringat vid datorn och sökt (och hittat) inspiration istället för att gå ut och kika på världen IRL... Jag har nästan varit "beroende" av att snabbt få mina tankar bildsatta liksom. Och emellanåt har jag varit lika trött på all inspiration och alla intryck som jag då fått....

Så har det varit en lång tid nu, över ett år faktiskt. Trött. Tröött. Trööött... Ni som är gamla bloggisar har ju märkt min frånvaro i kommentarsfälten, och ni som nyligen hittat hit undrar kanske varför jag inte "returnerar" besöket på traditionellt blogg-artigt vis. Orsakerna är flera - tiden, orken, lusten. Och när livet inte är på topp kan det vara svårt att vara varm, personlig och engagerad i andra. Detta inlägg är till alla er som jag försummar...

Moodboard till en kund som vill ha det modernt fast med feeling och aningen humor.


Ja, ni vet hur det kan vara emellanåt. Livet är inte alltid rosenrött utan tufft och ibland en gnutta outhärdligt svårt - så har det varit här. Bara så ni vet...


Men livet går vidare och man samlar kraft från olika håll. Jag får kraft av mina nära, mitt arbete, vår underbara hund (vovvsegull är min bebis:-) och av alla er som kikar in och inspireras eller som får svar på en googlad fråga och ibland lämnar ett litet förtjust hej! i kommentaren.



Ni är sköna solstrålar hela bunten,
tack för att ni lyst och fortfarande lyser så starkt i min dunkla värld... 



...och björnkramar tillbaks!

17 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Jobbigt när livet blir så tungt.Och det tar lång tid innan allt går i lite mjukare banor.Jag hoppas du snart mår bättre.Tröstekram.

Bettina Bäck sa...

Nejmen, slabbig bloggpuss! Tycker du är noga med att berätta att du inte riktigt orkar med att besöka andra webbsidor. Och då tänker jag bara, du gör rätt! Ta det när lusten faller på. I väntan på det så läser jag med förtjusning din blogg.

gittan sa...

Ja du kära Hillvissan, de orden kunde lika väl varit skrivna av mig... Från att ha varit en oerhört flitig bloggare, läsare och kommentator(?) så är det numera sparsamt på den fronten. Läser gör jag fortfarande men jag kan liksom inte skriva en kommentar när det inte känns bra och inläggen... de känns som en dålig repris... Jag vet vad som behövs för att få mig på rätt köl igen frågan är bara hur/när det kommer att ske??? En del saker kan man inte påverk, bara påverkas av.
Men duuuuuuuuu vi kämpar på, eller hur och kramas i cyberspace =)
Kramelikram gittan

Anna-Maria sa...

Det knep till lite i hjärtat när du skrev så, det låter jättejobbigt. Vet inte om jag kan vara till ngn hjälp alls men jag tycker om att du är ärlig. Ingen av oss har det rosenrött hela tiden. Stor kram till dig!

Bland blommor och buskar sa...

Livet är tungt ibland och det konstiga är att när man själv är under isen så tror man att man är ensam om det!!! ALLA kämpar vi med vår inre krig och det är i alla fall en tröst för mig när jag är nere. Att blogga är ju väldigt givande speciellt i trädgårdsvärlden där alla är så trevliga och inspirerande men visst ibland blir det långt mellan inläggen och det är väl helt ok.
Jag tycker om din blogg för dina humoristiska och givande inlägg.
Styrkekram till dig!
Madde

samson sa...

Nä,man kan inte hinna och orka med allt
Livet är en berg och dalbana
varma kramar
maggan

Unknown sa...

Så där är det ju, upp å ner och hit å dit... och då får man prioritera! Du gör helt rätt ;)
Kram Allis

Rosor och ruiner sa...

Känner också så ibland, men jag tycker att bloggen inte skall vara något krav, så känn ingen press! I denna "hektiska" värld med så mycket information och mycket omkring oss är det viktigt att prioritera!

Bamsekram tillbaks!

Marie Lithén sa...

Åh gumsan, jösses vet ju lite hur du har det, å ändå levererar du ju så enormt mycket energi här, det är ju beundransvärt bara det. Räcker så långt det så:) Spännande moodboard, ser fram emot fortsättning på den. KRAM

IreneL sa...

Ja jag känner igen mig i allt du skriver! Ibland finns inte orken och lusten att blogga. Så är det nu för mig också.
Ibland är livet lite extra jobbigt och man får ta en dag i taget!
Ha det bra nu!

Anonym sa...

Vi som läser finns alltid kvar, men den verkliga världen behöver vårdas på ett annat sätt. Var rädd om dig och ta vara på din tid!
Allt gott,
Kerstin

M/S Design sa...

En bamsekram och hoppas allt löser sig för dej!
Mariana

Mats sa...

Myssigt med fågelkvitter !


www.cqnet.se

Lotta sa...

Kramar!

Livet på solsidan sa...

Tråkigt att höra att det tufft just nu. Själv är jag tacksam för all inspiration och glädje du ger i dina inlägg, oavsett om det är en gång om dagen eller en gång i månaden!

Styrkekramar!
Tamara

Spirande grönt - sa...

Hoppas att livet blir snällare mot dig snart.

kram,
Rebecca

Villa Ryttarängen sa...

Jag vet precis hur det är och jag menar det verkligen. Sjunker sakta men säkert ner på höstkanten och tro det eller ej även på vårkanten. Tur att trädgården är med mig då. för nu på hösten är det svårt att hitta motivation. Kramar till dig från mig om det nu betyder någor eller inte.../ En sak som håller mig lite glad är att jag ev. ska få jobba med dig..Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...