Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

lördag 27 oktober 2012

Hejehej helgen


Veckorna går rekordsnabbt och jag tänkte fortsätta "fredagstemat" med bilder innefrån stället för trädgård, lite sent men men... Jag tänkte ignorera att det faktiskt snöade ute iförrgår...  Jag ser framåt, snart är det sommar;-)

Vår gästtoa är pyyytteliten och saknar fönster. Det är lågt i tak och golvet är verkligen inte my cup of tea, det är i flerfärgad mosaik (smutsvit/smutgul/smutscaffelatte ) Förmodligen original från 40-talet. Tidigare hade vi en varm konjaksfärg på väggarna under några år, men jag tyckte plötsligt färgen var alldeles för "hurtig" så därför målade jag om i en mörkt grå färg, lite som våt cement. Och efter målning så kommer ju det roliga - nämligen piffningen:-)




Tanken var att gäster skulle tycka det var lite roligt att besöka "stället" och kanske fnissa åt de tokiga sakerna där.... Jag tycker oftast att just gäst-toan är ett tråkigt opersonligt ställe som folk liksom inte "gör nåt med" och blir själv själaglad om jag hamnar på ett ställe där det finns lite att uppleva när man ändå spenderar en stund i ensamhet...




Det där gamla porträttet köpte jag på loppis förra sommarn. Jag var bara tvungen att ha den! Kolla in den stolta lite vassa looken på mannen, och sedan på damen i bilden - hon tittar neråt och ser mest plågad ut... Bilden är både rolig och oroande... Så lite kontakt mellan dessa två som ju ändå måste hamnat där bredvid varandra av någon anledning. Man undrar.




Fågelholk längst uppe i taket, var annars...? Tror att jag köpte såna på IKEA för 15 år sedan... Denna sommar köpte jag några hundtavlor på loppis. I sepiatoner, monterade i svarta ramar, enkla och fina. Jag har några i köket också - jättemysiga! 




... några av hundarna är ganska så burleska... lovelove!




Renhorn från Myrorna, och en gammal reg.skylt från USA.
Sådär, det var allt från kisserian...:-)






Inget här inne har kostat mer än en tjugelapp.
Så man får rätt mycket för en hundring på loppis:-)


o


Nååå, vad tycker ni?
Tror ni det blir nåt fniss här??

Ha en underbar helg
Hejhej från mig!




10 kommentarer:

Hélena sa...

Jag tror det blir många oväntade fniss :-)
Ha en härlig lördag!
Kram Hélena

Solstrimmor sa...

Nog stannar dina gäster där längre än dom behöver med så mycket roligt att titta på:) Tavelparet är helt outstanding, stackars kvinna! Kul med ditt fredagstema tycker jag!

Kram Eva-Mari

Bettina Bäck sa...

Underbart! Jag skulle gå på toa hela tiden! Vilka fantastiska foton du hittade på loppis, bilden på paret kan man ju knappt sluta titta på.
Inte vovvarna heller för den delen.

Villa Ryttarängen sa...

Ja nog blir det fniss alltid, vilken härlig gästtoa. Kraaam Pia

M/S Design sa...

En toa ett bli glad i!

samson sa...

Jag skulle gärna sitta där,kanske skulle bli sittandes lite väl länge
ha det bra
maggan

Marie Lithén sa...

Den vill jag besöka:) helt underbar!!!

Livet på solsidan sa...

Jag skulle nog skylla på förstoppning eftersom jag skulle vilja stanna där inne länge ;) Det är superfint!

Sen vill man (eller jag iaf...) se en bild på golvet. Jag tycker det låter snyggt med den mosaiken...

Tamara

Anna-Maria sa...

:) fniss!

Ullis sa...

Vilken idé att göra om gästtoan så! Vi har också en liten, trång och mörk gästtoa, kanske skulle vi också göra något spännande av den...
Ha det fint!
Ullis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...