Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

torsdag 26 juli 2012

Blått o Rosa och Gröna TV-drömmar

Livet är lite på "håll" just nu. Jag går i väntans tider...
Förra veckan ringde ett produktionsbolag o frågade om jag ville provspela för dem.  -Ehhhh? Vaaaa, vad sa du...??  (Tur jag satt ner, för jag blev så himla nervös!)
I måndags var jag och blev provfilmad för en TV-serie som skall spelas in under 6 veckor i höst. Det är förståss ett trädgårdsprogram och jag väntar (Ring nångång då!!) på besked från kanalen om det blev bra - om jag kan agera framför kamera, vilket var skitjobbigt fast kul att pröva på... Mycket svårare än jag trodde. Det skulle vara så otroligt roligt att få göra något helt annorlunda ett tag. Inte för att jag har tröttnat på mitt jobb, utan för att det är så roligt att ha arbetskamrater och få lite ny input bland skämten...hehe ;-) Så håll tummarna om ni vill se mig i rutan!


Nu har den blålila nävan Rozanne blommat en knapp månad, och den ceriserosa purpurklätten (Lychnis coronaria) nästan lika länge. Det är ett bra år för båda sorterna i min trädgård.  Rozanne planterade jag förra våren tror jag och de 3-4 ursprungligen pyttesmå plantorna är nu gigantstora och tok-väller fram längs entrégången.


Den blomvilliga purpurklätten får sprida sig lite som den vill i rabatten, den blir inte ett ogräs ändå eftersom den är lättrensad. Färgen är som ett hett djungelvrål i min annars ganska lugna trädgård:-)


Ljuset på morgonen är mjukt och romantiskt, ängen blir liksom genomskinlig och vitaktig...


... medan bergenians blad nästan liknar stora ljust gröna elefantöron i motljuset.



Nu går tiden fort, dagarna rusar iväg och jag kan inte fatta att det redan snart är augusti... Förmodligen är det den kalla och regniga sommaren här i Stockholm som gör att det mer känns som slutet av juni istället.


Idag har jag målat staketspjälor, det går sakta framåt...
Men det går!! Det är det viktiga.


Semester skall avnjutas långsamt och tankfullt...

♥ 

18 kommentarer:

Lena sa...

Det är klart de ringer...

Jag vill absolut se dej i ett fint trädgårdsprogram!

Kramar

Marie Lithén sa...

jag håller tummarna, hårt! Tänk så bra det vore för teve, snygg OCH smart!

Anonym sa...

Så underbara bilder! Och såklart håller jag tummarna för dig, det vore jättekul att få se dig i rutan! KRam Hanna

Proforma - Irene sa...

Men gud vad roligt! Och så spännande! Och nervöst! Ja, jag ser dig gärna i rutan! Håller tummarna att de ringer snarast!

Läste och såg bilder på Rozanne på en annan blogg här om dagen, nu måste jag bara få tag på den. Älskar ju blåa blommor!

Veronica sa...

Klart vi vill se dig på tv:n! Semester ska man njuta av... Annorlunda med oss trädgårdsmänniskor är att vi inte njuter som andra! Alltså ligger i hängmattan eller i solstolen förjämnan
utan alltid GÖR något....som att måla staketspjälor eller nåt :)

Anna-Maria sa...

Ett grönt humorprogram alltså? ;-) Det lät ju jätteroligt att vi ska få se dig på tv! Närdårå?

Anna Vattenkanna sa...

Kul att få se dig i rutan! Håller tummarna.

Kram

Solstrimmor sa...

Men så roligt! Hoppas... Och hoppas verkligen att det ska gå i en baskanal så jag kan se dej!!

Trevlig fredag.
Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Hej igen! Nu har jag gjort ett nytt inlägg om trädgrubblerierna. Värmebölja och semesterresor har gjort att jag inte hunnit göra någon skiss till dig. Hoppas att du tycker mina idéer låter bra! Kramkram!

Susie på Stjärnarve... sa...

Jag håller både tummar och tår!

Unknown sa...

Jag håller också tummarna! Är säker på att du skulle ha MASSOR att bidra med!

♥Min Eden♥ sa...

ÅÅÅh, nämen så himla spännande!! Himmel...plösligt händer det... Va glad jag blir för din skull, och du gjorde säkert super bra ifrån dig!
/nina

Spirande grönt - sa...

Från och med nu har jag en OS-tumme och en Hillevissan-tumme:)
Så roligt och spännande erbjudande!

Ha det finfint i solen,
Rebecca

Trädgården på Höjden... sa...

Wow. Det låter otroligt spännande.
heja dig!
Kram Åsa

Katarinas trädgård sa...

Det hade ju varit bra men en kunnig person i ett trädgårdsprogram, som omväxling... hoppas, hoppas du får jobbet!
Kram
Katarina

Lindas trädgårdsblogg sa...

Du är väl gjuten?! Jag sitter bänkad!

Anonym sa...

Klart att de ringer!! :)

Camilla, Galen i grönt sa...

Vad spännande! Hoppas, hoppas... Anar vad du funderar på när det målas svartfärg. Lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...