Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

måndag 19 november 2012

Finaste fågelbordet är mitt nu!

Jag minns när jag såg detta fågelbord första gången för några år sedan... Hjärtat gjorde en volt och nästan stannade... Hjälp, sååå vackert!

Den gången tyckte jag att jag inte kunde kosta på mig det, och heller inte att den skulle komma till sin rätt vid entrén i min vinterträdgård. Men sen dess har jag ju byggt ett staket mot grannen, för att få vintersiluetten vid entrén så mycket finare och lugnare. Så i år när fågelbordet till min lycka dök upp igen på Plantskolan slog jag till! 




Bilderna är från idag, jag sprang ut när jag plötsligt insåg att solen lyste upp så fint. Lovelove!




Hmmm... Jag funderar på om jag ska har "något" på staketet där? Belysning?.. Hylla med säsongspryttlar?..  Eller bara klängväxter??


Vad tycker ni??
Är huset inte heeelt underbart!?



Tillägg: Eftersom många av er frågar och undrar...
Fågelhuset har jag köpt på Slottsträdgården Ulriksdal, priset kommer jag inte ihåg, men jag tyckte det var väl dyrt.

25 kommentarer:

Livsnyderhaven.dk sa...

Smukt! Sådan et kunne jeg godt tænke mig. Havehilsner Maria

Monica sa...

Jisses, vilket vackert fågelhus. Vill ha !!! .. och staketet utmed den fina stengången är så fint !
Tjingeling

Lena/isklockan sa...

Jo verkligen snyggt. Ser så fint ut vid det nya staketet och stengången.

Kram

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Helt underbart! ! Vill ha :-)
/ Sylvia

Grön skön passion sa...

Förstår att du blev förälskad:-)
Det blev superfint.

Kram / Therése

stenberga stone art sa...

Snyggt och passande för både fåglar och folk!!

Solstrimmor sa...

Joo... helt underbart! Nästan lite kinesisk pagod!
Tycker det är så stramt och vilsamt med det nakna staketet. Växterna kommer mer till sin rätt i lugnet runt... tycker jag!

Ha en god och glad vecka!
Kram Eva-Mari

Spirande grönt - sa...

Vilken underbar liten vinterrestaurang småfåglarna har att dinera på nu:)

Ha en finfin vecka,
Rebecca

Åsa Trädgårderaren sa...

Underbart hus. Finns det att köpa på nätet tro? Man kan ju önska sig i julklapp. Det skulle stå så fint i min nyanlagda rabatt med buxbomsklot och hasselört. Oj oj oj. Tycker nog som Vårt röda hus att staketet är fint utan växter. Men en hylla skulle vara fint.

Växthusmadam sa...

Verkligen superfint och helt i min smak! Köpte en holk på pinne för ett tag sedan i samma stil som din holk och den pryder nu min perennrabatt! Taket på ditt hus är såååå fint!
Växthusmadam

Villa Ryttarängen sa...

JO det är jättefint! Passar så bra ihop med det svarta planket. Helhetsintrycket är väldigt harmoniskt. Jag tycker inte du ska dölja allt för mycket med många klängväxter en eller kanske två bara, hellre belysa.
Kram Pia

Bettina Bäck sa...

Jooo! Men vad kostade det då? Mvh nyfiken i en strut.

Katarinas trädgård sa...

Superfint! Hade jag varit fågel hade jag omedelbart blivit gäst hos dig!
Kram
Katarina

Veronica sa...

Hillevi: skitsnyggt! Vilken plantskola? Ska ha!

Mina Gröna Tankar sa...

Vilka lyckliga fåglar du kommer att få, dom tror allra minst att dom fått en charter till sköna Thailandet! Pryttla nu inte till det en massa på planket, då kanske dom felnavigerar. Jag röstar på belysning.

Marie Lithén sa...

Jätte jätte jätte fint! Allt har blivit så fint!

Lisbeth (countryliv) sa...

Smukt fuglefoderhus, jeg håber at du få besøg af rigtig mange fugle:)

Anna-Maria sa...

Gulligt! På staketet? Tja kanske ngn klängväxt eller ett högt gräs eller kanske bara ngn form av "konstverk"? Det blir bättre att belysa det än ett svart staket, det reflekterar inte ljuset så bra. Vad fint du har det förresten!Kram.

Anonym sa...

Vilken vacker blogg du har:)
jag följer dig nu på bloglovin

Gillar du inredning kan du kolla in min blogg:)

ha en fin vecka

LOVE Maria från inredningsvis.se
(sverige)

Johanna sa...

Verkligen vackert fågelbord eller -hus, passar så bra in i din trädgård. Tur att du kunde köpa det.

Lars sa...

Hej,

Besökstoppen är en helt ny bloggtopplista som har fiffiga funktioner som att kunna knyta etiketter till sitt konto och en sökfunktion på sidan. Detta för att bloggläsare ska kunna hitta nya bloggar på ett enkelt sätt. Hela idén med Besökstoppen är att sidan riktar sig främst till bloggläsare och inte bara bloggare, som andra topplistor riktar sig till.

Medlemmar får en lättillgänglig och snyggt presenterad statistik och självklart kommer det generera mer besök till er blogg eftersom fler kommer att uppmärksamma den via Besökstoppen. Medlemskap är så klart gratis.

Mvh
Besökstoppen

Anonym sa...

Var kan man köpa det? och vad kostar det?

Luna Ek sa...

Heelt underbart fågelhus och det passar så bra där hos dig. Inte behövs det så mycket mer på planket, eventuellt ett par uppstickare hellre framför än på i så fall. Hur vore det att lägga belysningen upp mot trädkronan istället?
Luna

L.I. sa...

Hur fin som helst! :-) Jag röstar för både klätterväxter och belysning. Kram!

Monica sa...

Slottsträdgården Ulriksdal!! Då får det bli ett besök till helgen :) och hoppas att det finns kvar ..... Tack för info.
Tjingeling

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...