Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

söndag 30 januari 2011

Drömhus för somliga

residencehousedesign.com

Nähä, nu får jag allt tala med ungarna om att de får
släcka ljuset efter sig...:-)

Ha en sköööön söndag, här skiner solen idag!



Dreamhouse for some...
I really have to speak to the kids about turning the lights off when they leave the room! Electricity bills are no fun nowadays...
Have a Super Sunday! The sweet spring sun is out here at my place!

16 kommentarer:

Möllebacken sa...

Hallå Hillevi.
Det gäller att ha lågenergilampor ;)

Tänk om jag hade hälften av din energi, så mycket jag skulle få gjort. Fast jag får just nu lägga mycket av tiden på djuren här på gården och så ska växthuset röjas nu och träden i växthuset ska klippas ner.

Jag är gärna med och tävlar. Vill ju göra folk uppmärksamma på din härliga blogg :)
Så jag lägger ut en länk till din sida.
Ha en fortsatt skön helg.
Kramen Pella

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Ja du de var inget dåligt hus..
Önskar dig en härlig Söndag
kramisar
Sus

Anjas Hill sa...

Ja, ja - somliga har inte råd med bättre...;))! /Anja

Mimi sa...

aaah lottar du ut huset? Japp jag vill vara med om utlottningen på det :):):) Om man slarvläser kan det ju gå så att man missförstår ibland..... Nä skämt åsido, snyggt hus, men säkert ganska hopplöst när man på natten blir törstig och vill hitta köket. /Mimi

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

.

Pella: jag får väl åka till IKEA och shoppa lite lågenergilampor i veckan;-)

Hahahaha Mimi,det vore något det...

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Oj jisses vilken byggnad!! Enormt1 vattnet där nedanför skulle jag inte säga nej till..men huset var i det pampigaste laget för min smak!!

ha en härlig solsöndag vännen!!

Kraam Sanne

Helens trädgård sa...

Hej Hillevi!
Ja, det huset är nog mångas dröm :=)
Men nej, inte min. Jag vill ha en liten stuga vid vattnet med stoooor tomt så jag kan plantera mååånga träd.

Ha en fin söndag!

Lövkojan sa...

Hihi, undrar om det är eneriglampor :)

Ha en fortsatt bra söndag, Marie-Louise

Margot sa...

Häftigt hus, men alldeles för många rum att städa:) Hellre stor trädgård och litet hus!!
Ha en skön söndagkväll!
Kram

Helena sa...

Nja jag är nog nöjd som det är med mitt hus!Sköntär väl det :-)
Kramar från mig!

Berit sa...

oj,oj vilken elräkning:)))
Berit

Annika Christensen sa...

De där ungarna... jag säger då det!
Aha är det där du bor...
Känner nog igen mig när jag kommer men träkojan syns ju inte???
Kul och ses en snabbis i STockholm hoppas vi ses igen till våren.
Ha en skön vecka
Annika

lottens vita och gröna sa...

hej goa hillevi, jasså du har ett sånt lite hus, fniss! rena rama kojjan ju, blink! nu ska jag tävla här, tjiiiiiiiiiiing

Britt sa...

lite förstort för min smak och elen fy vilka pengar//Britt

Britt sa...

Glömde tacka för att du så till om "sökbar"//Britt

purple area sa...

Ha, ha, ja kanske kan det blir för mycket också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...