Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

lördag 22 januari 2011

Mera prylar på Formex

Igår visade jag det som jag verkligen gillade på Formex, idag får ni se ett bredare utklipp.
Det shabby chica fortsätter med mycket vitt avskavt, men nu kommer också det med lite mer färg.
Dunderbra för de som gillar den avskavda stilen men inte är lika helvita i sin inredingsstil,
som jag själv ticksempel....:-) 

Härovan visades ett grönt "fönster" som t.o.m hade fejkad spindelväv i speglarna. Allt för det gamla, använda uttrycket! Svart shabby kändes riktigt riktigt bra att se!

Mycket utomhus eldkorgar fanns på plats. Med mer mysfaktor än webergrillen;-) Genombruten rostig metall i pelare av olika höjd var väldigt snyggt. Det har man sett i dyyyra utformningar tidigare, så jag hoppas det blivit mer normalprisat nudå!

Mera shabbymetall, och enormt stora väggklockor visades det gott om.

Mycket fågelburar fortfarande... jag själv skulle gärna ha en sån där fågelmatare/ljushållare till min trädgård, fanns både som häng och monterad på stolpe.

Färgglatt för balkongen, massssssor av prylar till balkongräcket.
En del lite väl pryligt för min smak, och alltihop var alldeles för färglatt för min del. Jag undrade hur sjutton växterna skulle kunna synas...

Mer färg, och framför allt såååå mycket grejer! Allt är tänkt att säljas och köpas i färdiga koncept, och det blir ju inte särskilt personligt då.... Men det ser fint ut på butikshyllan.

Här ser ni en del småmönstrat, annars var det inte mycket mönster. De mönster man mest såg var hopklipp av gamla foton, bokstäver mm och gjort för att se ut som gammalt och använt.


Ovanstående bilder från A-hallen.
Nedanstående från B-hallen. 

I B-hallen var färgerna mer dämpade och var det färg så var de inte så skarpa. Den här färgskalan passar mig personligen mer. 

Det fanns både päls och fjäderinslag i inredningen, något som jag gillar. Eller ibland hat-älskar jag det kanske mer än gillar...

Ganska lite svart/vitt fanns representerat. Till höger ljusstakar i vit aluminium.
Ljust kitchiga ljusstakar fanns det flera varianter av här och var.

Porslinsfabrikanterna hade mycket mustiga färger i år. Det såg läckert ut på borden, men en hel del färger kändes lite svåra. Jag har själv svårt att tänka mig korallrosarött, turkos respektive lila fat till falukorven eller söndagssteken.


Och nu ska jag faktiskt börja tänka på maten här hemma...
Ha en gokväll!



No English translation today... Too much to do... Sorry! Use Googles translator in the margin of this blog....
Have a lovely evening, I'm off to make dinner to my hungry crowd here!

12 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Jag blir så sugen på att få in lite mer färg i mitt hem, jag är inte den vita "gulliga" typen, men ändå är delar av mitt hem det...märkligt!

Mvh
Frida

Katta sa...

Tack för fina bilder från mässan. Ser ut att vara riktit fina saker och schabby med färg I say yeah!! Kram Katta

Black Iris sa...

Mmmmmm. åh så mycket härliga prylar..
Vill ha nästan allt.

Kram Maidi

Nette Cecilia sa...

Tack för titten ,kram Nette

Uttan sa...

Så glad Jag blev att Du visar så många bilder från mässa eftersom Jag inte kan åka dit.
Mycket som föll Mej i smaken..Jag älskar rostiga saker.

Trevlig Helg!
Kram!

Anonym sa...

Kul att vi sett samma saker i stort sett och att du upptäckt saker jag inte lade märke till bland ALLA prylarna. Gillar verkligen din blogg - den är så tankfull... :)
/Sanna

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Tack snälla för att du håller oss smått förvirrade Skånebor informerade om vad som försiggår på Formex...får nog försöka hitta dit nästa år! :o)
Ha en go lördagskväll,
Lydia

Maria Berg sa...

Här fick man allt en liten inblick och lite inspiration - tänk vad mycket tankar man har man vill göra i sin egen trädgård - undra hur många av dem som verkligen blir gjorda till sommaren?
/Maria Berg

toves sammensurium sa...

Så hyggelig av deg å dele bildene fra messen,slik vi nysgjerrige som ikke var der får et innblikk:))))
Kan jeg få spørre om hvem de to øverste bildene er fra???LIkte alt så veldig godt:))))
toveklem:)

Dessie sa...

Mmmm.. finns många fina saker! Gillar de gröna härliga skavda färgerna.

Ha en fin helg.

Kram Dessie

Snäckskalsdalen. sa...

Kul med alla bilder från mässan!
Det är lite som om jag varit där nu och det känns bra. Men så många grejer och färger och jag vet inte allt.....pust!
Kram

skogstorpet sa...

Jag och min fru var på mässan igår (lörd) för första gången. Vi var jättenöjda med besöket trots 120 mil tur och retur. Oddbirds var vår personliga favorit och deras saker var grymma. Vi har lite planer för framtiden med Skogstorpet så vi spanade läget för ev. inköp senare under våren som kanske kan bli något. Fina bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...