Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

torsdag 27 januari 2011

Nygamla influenser - kurbits är coolt

Hemma hos mig har jag nu helt snöat in på orange och mörkrödlilarosa, som accessoarer till den beigebruna basen. Och häromdagen köpte jag en ny kudde till min stora kuddsamling (Indiska är oftast min hovleverantör på kuddar).


Älskar min nya kudde! Den har klassiskt paisley mönster, men i en härlig kurbits anda...



...som jag tycker passar perfekt till mina nävergrejer och annat handmade stuff som jag har.
Och visst är det samma färger som jag brinner för därute i blomsterrabatten. Kolla här får du se.

Ha det gott! Jag är hemma och vårdar egen förkylning... ligger i soffan med datorn i knät. Dricker kanelthé och myser i solens strålar:-)


New influences - curbits is cool
At my house, more orangey and dark burgundypinks are now taking place in my otherwise beige brown world... I just love my new pillow in that paisley pattern with curbits influences, which goes perfect to my handmade curbits stuff that I have. And, what do you know.... it's the same colour sheme that I like to see in my flower borders this year...  I'm home today taking care of a cold, having a cup of cinnamon thé at my couch in the sun:-) Over n out!

20 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Då har vi samma hovleverantör av kuddar. Du har en snygg samling.
Fina näver saker.
Krya på dig där i solens sken med datorn i knäet.
Kramar:)

Furulunden sa...

Jeg lurer på hvordan du får den vakre fuglesangen på din blogg. Ingen kan hjelpe meg med det...;) Ekstra glad blir jeg hvis du svarer på min blogg:) Ha en god dag!!

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Finns just nu hur mycket billiga nävergrejer som helst på loppisar o dyl. Har lite svårt för dem, men det är väl inte värre än att man kan ändra sig.

C. Tvillingmamma sa...

Mmm..gillar!!!!

Lövkojan sa...

Åh vilka härliga mönster och färger. Gillar starkt att det efter en mkt helvit trend nu finns mer med färg att välja på i affärerna. Ja Indiska inhandlas en hel del på :)

Cilla sa...

Din stackare! Inte lätt att bli frisk i denna kylan. SKa du på trädgårdsmässan i Kista i Mars? Ska dit och jobba med en kompis. vore kul att få ett ansikte på dig!

Cilla

Sussi sa...

Hej Hillevissan!
Trist med förkylning...
Jo, nu kommer country stilen stort, lite som slutet åttital början nittital, fast med en egen knorr! Kul att blanda upp allt det vita tycker jag. Dina kuddar är superläckra!
Kram
Sussi

The Cat Photographer sa...

Eye candy!

Fröken Generös sa...

Indiska är superduktiga på fina kuddar - just denna som du hittat var mycket trevlig!! Krya på dig - hoppas förkylningen ger sig av snart! Kram Helena

Norrfrids Eija sa...

Alldeles alldeles underbara är de, de där näverbehållarna! Skönt att landa i ett så färgglatt inlägg. Snyggt!
Eija

Almbacken sa...

Åhhhh, jättefin kudde och underbara färger. Jag gillar dina "hand made"-saker.

Kram kram Maria

Fia sa...

Håller med, jättefina kuddar! Och jättefina bilder! Färger behövs definitivt nu i mörkret.

Susie på Stjärnarve... sa...

Sorry, gillar inte alls kurbits eller nävergrejor. Inte alls min stil, även om jag kan tycka det är snyggt hos andra.

Lotta sa...

Gillar det skarpt, både kudden och näverprylarna! Spanade in din skolplansch också med de afrikanska hjortarna (det kanske inte blev en siffra rätt där, men snygg var den).
Kram

AnnCharlotte sa...

Vilken fin kudde...Indiska är en av mina favoritaffärer ;))

Systrarna Hjertén sa...

Jättesnygg kudde, precis vad jag är ute efter!

Mvh
Frida

Unknown sa...

jag måst åxå erkänna att indiska håller mig me kuddar, men först sen när de e på rea! =) så ja ligger väl alltid lite efter va gäller trendiga färger å former, men... who cares?
krya på dig!
kram
susanne

Ester sa...

Jätteläcker! Ta hand om dig!
Kram Ester

Frøken Solhat sa...

Skønne og livsbekræftende farver - kan godt forstå du måtte købe puden. Må den give dig styrke så du kan komme oven på igen.....det er træls sådan at småskrante med en snue :0)

God bedring Dorthe

Marie Lithén sa...

Verkligt krya på dig Hillevisan. Synd att vi missade varandra på Formex, men fler tillfälle kommer det är jag absolut säker på. Gillar din hovleverantör jag med. Och efter allt trendprat jag matats med den senaste tiden är jag gladast över den nya "allmoge" stilen, handgjort, kurbits, personligt.......

Riktigt trevlig helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...